Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Grimentz, Zinal eller Arolla? Vad är bäst för oss?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 945535" data-attributes="member: 33054"><p>Har varit i Zinal, Grimentz, för nästan 10 år sedan. Är man vuxen och gillar offpist är det fördel Zinal. Hyfsade ytor för offpist, lite folk och lättillgångligt, bra (rätt brant) luting mest överallt.</p><p></p><p>För er tror jag helt klart på Grimentz. Fin by, både lätta och svårare pister och offpist. Stora ytor precis bredvid pisten, perfekt offpist för både barn och vuxna. När jag var där var det bättre park där än hemma i Åre, men hur det är nu är nog läge att googla sig till. Offpistmässigt är det bra nog att duga för inspelningsplats till en av de tidigare Free Radicals.</p><p></p><p>Arolla har jag inte varit på, bara gått förbi på Haute Routen. Men det är ju en väldigt mycket mindre skidort. Tror att det är ett ställe man bara åker till om det dumpat, åker där i två dagar och drar vidare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 945535, member: 33054"] Har varit i Zinal, Grimentz, för nästan 10 år sedan. Är man vuxen och gillar offpist är det fördel Zinal. Hyfsade ytor för offpist, lite folk och lättillgångligt, bra (rätt brant) luting mest överallt. För er tror jag helt klart på Grimentz. Fin by, både lätta och svårare pister och offpist. Stora ytor precis bredvid pisten, perfekt offpist för både barn och vuxna. När jag var där var det bättre park där än hemma i Åre, men hur det är nu är nog läge att googla sig till. Offpistmässigt är det bra nog att duga för inspelningsplats till en av de tidigare Free Radicals. Arolla har jag inte varit på, bara gått förbi på Haute Routen. Men det är ju en väldigt mycket mindre skidort. Tror att det är ett ställe man bara åker till om det dumpat, åker där i två dagar och drar vidare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Grimentz, Zinal eller Arolla? Vad är bäst för oss?
Tillbaka
Topp