Griptape Longboard !

lukasskog

Ny medlem
Griptape Longboard !
Tjena :D
Jag har tänkt och byta grip på min bräda och undrar 2 saker : Hur tar man bort den gamla gripen bäst.
Tänkte även köpa genomskilnig grip och sätta klistermärken under , så frågan är , funkar detta ??

Tacksam för svar :D !!

Griptape Longboard !
Griptape tar du bäst bort genom att ta ett rakblad, skära/pilla upp någon av hörnern och sedan är de bara att dra.
Tveksamt om genomskinligt grepp funkar då de brukar vara ganska tjocka, och motivet under blir bara suddigt..
Det är min erfarenhet av kompisar som provat genomskinligt..

Griptape Longboard !
Genomskinligt grippa funkar sådär, du kan det få de snyggt om du använder såpvatten vid monteringen, motivet blir dock ganska blurrat. Men greppet på genomskinlig griptape är kass

Senast ändrad:
Griptape Longboard !
Ovärt att köpa , Det e bara genomskynligt papper .
Det e ingen grip i det så det e lika bra att sätta
på klistermärkena på longboarden direkt
och sedan bara olja den med lite linolja och köra!

Griptape Longboard !
Vill du ha en snygg ovansida på brädan ska du köpa en skalpell och skära mönster i grippan. lätt, roligt och ger dig en äkta custom-look

Griptape Longboard !
DanielNilssson sa:
Ovärt att köpa , Det e bara genomskynligt papper .
Det e ingen grip i det så det e lika bra att sätta
på klistermärkena på longboarden direkt
och sedan bara olja den med lite linolja och köra!
Linolja, var? träbrädor är ju alltid lackade och griptapen oljar man väl (fan) inte? Jag har haft tre brädor i trä och de var iaf. lackade. Regn ska man inte köra i för då kommer det vatten i kullagren, de gånger jag ändå gjort det så tycker jag att det sliter på griptapen. Blir det bättre om man oljat grippan?

Senast ändrad:
Griptape Longboard !
drar en vild(!) gissning om att du nog inte lägger olja på griptejpen utan att du sätter på dina stickerz (efter att du tagit bort din gamla tejp) på brädan sen oljar över allt, då det ger ungefär lika mycket grepp som en genomskinlig griptape, alltså inget alls. vidare kan du ju om du inte är så mejga seriös och om inte klisterlapparna är så stora bara skära bort sandpappret där du vill sätta ditt klistermärke, sen sätta det där..
bara av nyfikenhet, cvilka klistermärken är det du vill klistra pÅ? :|

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp