Grymmaste solglajerna, var hittar jag dom? HJÄLP!

Grillo

Medlem
NU, mina damer och herrar, är det dags för forumet att visa vad det går för!

Jag hittade världens snyggaste brillor i Bergans katalog för vintern 12/13, men jag lyckas inte hitta dom någon annanstans, på nätet eller i verkligheten.

Någon som vet var jag kan få tag på ett par av dessa underbara glasögon?

Ber om ursäkt för den kassa kvalitén, bilden är saxad ut katalogen i PDF format.

view.php
[/url][/img]

Tack på förhand

Haha fan va feta, kolla marknader, eller ja marknadsstånd. Dom brukar ha bättre utbud än butiker och nätbutiker, om du nu inte är intresserad av att det ska vara ett speciellt märke eller dylikt.

Ja. Det är Karine Falk Pedersen som är med i katalogen. Bara att kolla vad hon har för sponsorer kanske?

Enligt Karine själv så är det ett par glasögon hon fått ärva av sin far, som fått tag i dom någonstans på det glada 80-talet. Det råkar inte vara någon av rävarna här, som var med när det begav sig, (en annan var ju inte ens född) som kanske har någon aning om vad det kan vara för tillverkare?

Marknader är bäst. Köper man solglajjer för mer än 300spänn är man helt jävla dum i huvudet. (så vidare det inte handlar om sloglajjer med speciallins som korrigerar ens synfel)

Givet marknader är bra, men jag känner inte att jag har lust att säga upp mig från jobbet för att åka land och rike runt för att gå på marknader och leta glasögon. Tänker att även de som säljer saker på marknader måste ju ha någon sorts leverantör, då jag tvivlar på att de sitter hemma och knåpar ihop prylarna.

leksakspojken sa:
Marknader är bäst. Köper man solglajjer för mer än 300spänn är man helt jävla dum i huvudet. (så vidare det inte handlar om sloglajjer med speciallins som korrigerar ens synfel)
Inte riktigt sant. Som så mycket annat så får man ofta vad man betalar för. :-)

jet sa:
leksakspojken sa:
Inte heller riktigt sant. Lika ofta betalar man för ett märk som man betalar för. Betala 2000 spänn för ett par oakley bara för att Jon Olsson har ett par. Nä tack.

Då köper jag hellre ett par på macken.
Funktion framför design och status.

Jo, men vill man ha ett par glajjer med fotocromatiskt CAT 2-4 glas så får man nog leta ihjäl sig på mackerna innan man hittar det. Då får man hosta upp lite riksdaler för funktionen, som sagt, man får vad man betalar för OM man vet vad man vill betala för.

leksakspojken sa:
jet sa:
leksakspojken sa:
Inte heller riktigt sant. Lika ofta betalar man för ett märk som man betalar för. Betala 2000 spänn för ett par oakley bara för att Jon Olsson har ett par. Nä tack.

Då köper jag hellre ett par på macken.
Funktion framför design och status.
Du säger det ju själv, du får faktiskt mycket lite funktion i ett par solglasögon från bensinmacken.

jet sa:
Du säger det ju själv, du får faktiskt mycket lite funktion i ett par solglasögon från bensinmacken.
Vill jag inte påstå.

Jag köper solglasögon för att dämpa solens bländande effekt, främst när jag kör bil eller när jag går runt å glassar å vill se cool ut.
Sålunda levererar mack/marknadsglasögonen 100% funktion.

Likaså har jag köpt ett par billiga innebandyglasögon som jag använder när jag cyklar. Istället för att lägga 1000-lappen på ett par cykelglasögon.

Snödjup

Tillbaka
Topp