Guide Lötschental med omnejd

josh

Aktiv medlem
Ar det nagon som har tips pa en guide som kanner till Lotschental (lauchernalp)? Behpver en for 2 dagar i slutet pa nasta vecka.

Har inte testat dem själv, men http://www.alpinschule.ch/ gör en hel del events i Lötschental, de verkar även köra privatguidning. Har själv funderat att hänga på, för jag gillar verkligen Lauchernalp. Har dock säsongskort på närmare håll (i Jungfrau) och har därför inte tagit mig "till andra sidan" hittills den här säsongen. Annars har skidskolan i Lauchernalp ("Cool school") också haft freeride-erbjudanden vet jag...
Hoppas att det kommer lite ordentligt med snö snart för din skull...

Var en dag i LöschenAlp för 2 veckor sedan. Riktigt bra ställe med stor potential o liten puderhets. Enda negativa är att den liftnära offpisten är på sydsida. Mest liftnära offpisten är skiers right från toppägget, lite hudning ger snabbt än större ytor + än mindre konkurrens. Dock inte värt att skråa långt bort som vi gjorde förutom om ni vill huda från LöschenAlphytte till pass och åka ned mot Leukerbad. Svårt att droppa in, branta klippor och stora överhäng. Stora fina ytor som ger dig 1500 fallhöjdsmeter ned till dalastationen (lite stakning + knata för att nå kabinens dalstation) Sen finns tydligen mycket bra och brant åkning om man hudar i 2 timmar skiers left från dalstation av toppägget. Åkning i en annan dalgång. Ha det grymt

Tillbaka
Topp