Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Guide som vill ha betalt i förskott?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1063782" data-attributes="member: 12749"><p>Håller på att planera säsongens alptripp med kamraterna. Normalt sett brukar vi spendera 4 dagar i Schweiz på olika orter med guide. I år åker vi dock till Monterosa Ski och planerar att åka med guide och utgå från Gressoney/Stafal. </p><p></p><p>Men, guidefirman, Guide Monterosa, jag har kontakt med vill ha betalt i förskott. Det är något jag aldrig har stött på tidigare. Normal sett brukar jag betala efter skiddagarna eller via räkning när jag kommer hem. Ibland blir ju inte förhållanden så att guiden kan erbjuda bra åkning antingen pga snöförhållanden, väderförhållanden eller andra omständigheter. Och då vill man ju inte ha betalat i förskott.</p><p></p><p>Någon som har erfarenhet av Guide Monterosa eller förbetalda guider annars?</p><p></p><p>//Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1063782, member: 12749"] Håller på att planera säsongens alptripp med kamraterna. Normalt sett brukar vi spendera 4 dagar i Schweiz på olika orter med guide. I år åker vi dock till Monterosa Ski och planerar att åka med guide och utgå från Gressoney/Stafal. Men, guidefirman, Guide Monterosa, jag har kontakt med vill ha betalt i förskott. Det är något jag aldrig har stött på tidigare. Normal sett brukar jag betala efter skiddagarna eller via räkning när jag kommer hem. Ibland blir ju inte förhållanden så att guiden kan erbjuda bra åkning antingen pga snöförhållanden, väderförhållanden eller andra omständigheter. Och då vill man ju inte ha betalat i förskott. Någon som har erfarenhet av Guide Monterosa eller förbetalda guider annars? //Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Guide som vill ha betalt i förskott?
Tillbaka
Topp