gun/foil pjäxor

Grilljanne

Aktiv medlem
gun/foil pjäxor
tjapp!
efterlyser folk med erarenheter av pjäxorna salomon foil och/eller salomon gun.
funderar helt enkelt på vilken av dessa två pjäxor jag ska köpa.
åker väl 50% offpist, 30% park och 20% pist, så jag söker alltså en hyffsat allround pjäxa, som ändå är bra och skön att hoppa och skutta lite i. dock inte FÖR mjuk och vek..
väger 73kg och kör hyffsat hårt.

och pjäxorna som är aktuella är alltså salomon gun (med ett flex på 95) eller salomon foil (flex 85).
head mojo 06/07 finns också med i tankarna. dock kan jag inte få den lika billigt så frågan är om den är så mycket bättre än salomon-pjäxorna att den är värd att betala mer för.. den kanske till och med passar mig sämre?

svårt val det här..!

gun/foil pjäxor
Ta den som passar bäst, skit i märke! Passar Lange bäst, ta den Lange-pjäxa som passar dig bäst, passar Rossignol bättre, ta en Rossi-pjäxa, etc...

Om Salomon råkar vara den som passar bäst så skall du helt klart ta Gun, mycket mer allround än Foil. Speciellt iom. att du inte är ngn direkt lättviktare och åker 50& offpist. Om det hade varit 50% park eller mer hade kanske Foil varit bättre, men jag ser ingen anledning till att du inte skall ha en pjäxa runt 100 i flex...

gun/foil pjäxor
en gång köpte jag ett par pjäxor för att de var billiga, "bra" och jävligt flashiga. Fick nageltrång och var tvungen att amputera höger stortå senare under vintern.

gun/foil pjäxor
okej. jo ett par gun känns ju lite mer "allround" eftersom de är lite styvare. funderade på om foil skulle bli för mjuka..

men vad tror ni om mojon, kan den vara nåt o fundera på? eller är den för mycket park-pjäxa och för mjuk? vet inte vad den har för flex riktigt.. tänkte även på att jag inte skulle få den lika billigt som salomonpj'xprna, men den är ju dyrare i nypris också..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp