Haglöfs Heli jacket VS Oakley cammo jacka?

lätt oakleys!!!!!!!!!!1 haglöf e ju inte bra märke........ta oakley dom gör både snygga kläder och märket e känt...du kommer att se cool ut i baken:P

Giro har du nån koll alls eller? Tror nog att Haglöfs är ett hyffsat känt klädesmärke...

Själv har jag varken testat Heli jacket eller Buckshot så jag kan inte svara. Men skulle gissa att Haglöfsjackan är bra med tanke på recensionerna bara ett klick härifrån -> http://www.freeride.nu/review/view.php?id=1198

håller helt klart med Evil. Skulle inte änns fundera om det stod mellan Haglöfs och Oakley, Oakley lär ju ta ut "lite" för märket. haglöfs är kvalitet. Titta annars på Tierra och Klättermusen, bra och smidiga fina jackor.

Tja! Har haft min Heli jacket i snart ett år och är jäkligt nöjd. Grymt allsidig jacka som jag använder när jag åker bräda, cyklar mountainbike och paddlar kajak, passar mig perfekt. Jag har inte kört med oakley nån gång, men de känns som om det handlar mer om image än funktion. Och är de image du e ute efter känns ju ändå oakley cammo jävligt passé...

Lycka till!

Utan att veta vilket material det är i Oakleyjackan är det svårt att säga hur bra den andas och håller ute vatten, men antagligen ganska mycket sämre än XCR som det är i Haglöfsjackan. Går nog att hitta siffror på detta om det nu går att få reda på vilket material det är i Oakleyjackan (det är nog inte XCR om det inte står tydligt). Leta och jämför!

Baserad på recensioner och material skulle jag nog satsa på Heli, dock med den svaga dollarkursen blir Oakleyjackan ganska billig även om du åker på att betala moms och tull fråm USA. Svenska jackor i rätt storlek och modell är svårt att hitta under listpris om du inte har tur (letar själv efter en Helium).

Självklart blir du coolast i backen så länge cammomönstrat är inne om du köper Oakleyn ;-)

Giro: "haglöf e ju inte bra märke"
Har du ens testat en haglöfsjacka? Verkar inte som det.

Vad jag har läst så verkar haglöfsjackorna hålla grymt hög kvalité och ha bra material som tål vind och vatten. Oakley vet jag tyvärr ingenting om.

Läs lite recensioner så ska du se att du hittar rätt jacka.

Jag kan säga det att Haglöfs piskar sönder Oakley vad gäller funktion och passform. Haglöfs sponsarde mig vid ett arbete i skolan och kan bara säga det att Haglöfs är skitbra grejer! jag äger 2par byxor, en sovsäck, en kudde, två jackor, ett pannband m.m från Haglöfs. De funkar alltid!!!
Kör på Heli jacket.

kan bara säga att haglöfen e fett skön har en sådan den tål lite stryck utan några problem. många bra fickor och den e helt vatten tät kan man säga den har ju gor-tex xtr eller vad det heter.
säger bara att haglöfen e nog finast :P kan säga att jag vurpa med en cross och skrapa jackan det bliv inga märken så matrialet dom använder e suveränt

jag kör med en oakley jacka. goretex är det på denne men dom skryter inte om det.
sitter fan som handen i handsken fast kroppen i jackan dårå. TROR att det är samma matriel på cammo jackan som det är på min. OAKLEY!

varför kan du inte bara bestämma själv för? frågar du din mamma vad du ska ha på dig till skolan också?

Tillbaka
Topp