Håkan Florå död!

Lee-nus

Aktiv medlem
Håkan Florå död!
Onkel Kånkels sångare, Håkan Florå, dog igår av hjärtattack. Misstänker att många här på Freeride är för unga för att överhuvudtaget känna till namnet på denne könsrockens anfader, men alla som vill kan få sakna honom lite här!

Läs även artikeln på Flashback här:
http://www.flashback.se/artikel/401/onkel-kankel-dod/

För egen del är Onkel Kånkel några av mina tidigaste starka musikminnen. Tack Håkan!

PS. Passar även på att länka till odödliga hiten Gaybusters:

Håkan Florå död!
Du "hyllar" en såkallad "musiker" som skrev texter som jag tror vem fan som helst som vet vad ett jävla könsorgan är. Facepalm.

Håkan Florå död!
Upptäckte detta på piratebay's startsida förut.. Kan ju inte påstå att jag är nåt stort fan av Onkel Kånkel, men Rest in Piss (som piratebay så fyndigt uttryckte det).

Håkan Florå död!
Perkal sa:
Du "hyllar" en såkallad "musiker" som skrev texter som jag tror vem fan som helst som vet vad ett jävla könsorgan är. Facepalm.
inte för att jag vet vad ditt problem är, du var ju trots allt - föga förvånande - praktiskt taget nyfödd när folk faktiskt lyssnade på dem. onkel kånkel har aldrig varit ett band som skrivit musik för en bred skara, däremot har de varit ganska underhållande, och har du inte växt upp med dem lär du aldrig fatta. facepalm right back.

edit: fattar inte heller hur det kan behöva vara nödvändigt, men eftersom perkal tog så oerhört illa vid sig (av de starka texterna, månne?) så får jag väl tillägga att tråden skapades med en smula ironi. jag har ju trots allt inte själv lyssnat på onkel kånkel på sådär 12-13 år.

Senast ändrad:
Håkan Florå död!
Perkal sa:
Jobbig attityd...? Chilla lite, om du inte är intresserad så varför besvära dig med att skriva?
Jag lyssnade också på Onkel på mellanstadiet, ingenting man lyssnar på numera förstås, men det var ganska roligt då om inte annat.

Håkan Florå död!
Lee-nus sa:
Perkal sa:
Du \"hyllar\" en såkallad \"musiker\" som skrev texter som jag tror vem fan som helst som vet vad ett jävla könsorgan är. Facepalm.
inte för att jag vet vad ditt problem är, du var ju trots allt - föga förvånande - praktiskt taget nyfödd när folk faktiskt lyssnade på dem. onkel kånkel har aldrig varit ett band som skrivit musik för en bred skara, däremot har de varit ganska underhållande, och har du inte växt upp med dem lär du aldrig fatta. facepalm right back.
Jaha? Och Jimi Hendrix och Phil Lynott, Elvis och många fler var ju döda långt innan jag var född?
Jag lyssnar fortfarande på dem, jag förstår fortfarande vilken förlust för musiken båda var. Onkel kånkel är inte en av dem som man kommer sakna, han drog ju skam över musiken. Vill jag höra om folk som drar ner kjolen för en flaska whiskey eller att någon har så ful hy så att han kan spy så kan jag lika gärna ge ett dagis barn en gitarr och säga sjung vad fan du vill.

Håkan Florå död!
Perkal sa:
Lee-nus sa:
Perkal sa:
Du \"hyllar\" en såkallad \"musiker\" som skrev texter som jag tror vem fan som helst som vet vad ett jävla könsorgan är. Facepalm.
Jaha? Och Jimi Hendrix och Phil Lynott, Elvis och många fler var ju döda långt innan jag var född?
Jag lyssnar fortfarande på dem, jag förstår fortfarande vilken förlust för musiken båda var. Onkel kånkel är inte en av dem som man kommer sakna, han drog ju skam över musiken. Vill jag höra om folk som drar ner kjolen för en flaska whiskey eller att någon har så ful hy så att han kan spy så kan jag lika gärna ge ett dagis barn en gitarr och säga sjung vad fan du vill.
Det roliga är ju att Onkel kånkel inte alls var seriös med sina texter. Han drev ju med alla. Han skrev för att skapa debatt och uppröra. Och det lyckades han ju helt klart. Titta bara på dig själv perkal. Du är ju rätt upprörd. Right?

Sen om jag får säga det själv så är han texter tidlösa! Och sjuka!

Håkan Florå död!
Perkal sa:
ta ett chill pill, skapa en tråd om elvis och håll dig där då.
vad vill du åstadkomma genom att dissa nån som dött?

J-rockner sa:
Det roliga är ju att Onkel kånkel inte alls var seriös med sina texter. Han drev ju med alla. Han skrev för att skapa debatt och uppröra. Och det lyckades han ju helt klart. Titta bara på dig själv perkal. Du är ju rätt upprörd. Right?

skönt att det finns folk som fattar att man inte måste ta allt på så jävla stort allvar hela tiden. :)

Senast ändrad:
Håkan Florå död!
Lee-nus sa:
Perkal sa:
ta ett chill pill, skapa en tråd om elvis och håll dig där då.
vad vill du åstadkomma genom att dissa nån som dött?

J-rockner sa:

skönt att det finns folk som fattar att man inte måste ta allt på så jävla stort allvar hela tiden. :)
Nä. Jag dissar inte någon som dött. Jag dissar hans "Musik". Och nej J-rockner jag blir inte upprörd av hans musik, alla har ett sådant vokabulär nu för tiden. Tycker bara det är en skam att folk bryr sig om någon som inte har gjort något för musiken, eller för någon i huvud taget. Visst kan det vara synd om hans nära och kära. Men att ens ta upp han och hylla hans musik är ett stort jävla skämt av vem fan som helst.

Håkan Florå död!
Perkal sa:
Nä. Jag dissar inte någon som dött. Jag dissar hans "Musik". Och nej J-rockner jag blir inte upprörd av hans musik, alla har ett sådant vokabulär nu för tiden. Tycker bara det är en skam att folk bryr sig om någon som inte har gjort något för musiken, eller för någon i huvud taget. Visst kan det vara synd om hans nära och kära. Men att ens ta upp han och hylla hans musik är ett stort jävla skämt av vem fan som helst.
det är det jag menar med att du inte fattar. du levde inte då, så du har ingen aning om hur många människor han faktiskt gladde. vare sig det är musik eller inte i dina ögon så tycker jag, liksom många andra, att det är gott nog.
vill du inte gilla är det upp till dig, men håll inte på och tala om för andra vad som är "rätt" och "fel". du behöver ju trots allt inte ens besvära dig med att läsa om det inte intresserar dig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp