Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hakuba eller Niseko (Japan) 2020?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Japow" data-source="post: 1193694" data-attributes="member: 169780"><p>har jobbat och bott i japan snart 10 år </p><p>niseko är ett rätt litet berg med otroligt mycket turister </p><p>nu förtiden tyvär dom sattsar mer på rika asiater än skibums </p><p>tycker doc man kan hitta orörd snö men du kommer inte vara ensam i ofpisten </p><p>har hänt mycket dom senaste åren </p><p></p><p>hakuba har högre berg och mer anlägningar generält lite billigare med boende och mer små privatägda lodger och barer som inte är så noga med visum lättare att hitta job och boende </p><p>jag säger inte att hakuba är bättre än niseko det beror helt på vad man är ute effter </p><p>den största fördelen med hakuba är närheten till andra anlägningar om man vill se mer av japan så kan man göra dags turer till myoko,madaro,shigakogen,nozawa onsen </p><p>har du planer på att skaffa en bil under resan så skulle jag defenetivt valt södra japan myoko får ofta mer snö i januari och februari än niseko tex</p><p>sitter på ett japansk tangentbord så du med nån typ av stavnings kontroll beromursäkt för stavningen =)</p><p>pm mej gärn om du vill ha mer information har vart på dom flästa anlägningarna i japan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Japow, post: 1193694, member: 169780"] har jobbat och bott i japan snart 10 år niseko är ett rätt litet berg med otroligt mycket turister nu förtiden tyvär dom sattsar mer på rika asiater än skibums tycker doc man kan hitta orörd snö men du kommer inte vara ensam i ofpisten har hänt mycket dom senaste åren hakuba har högre berg och mer anlägningar generält lite billigare med boende och mer små privatägda lodger och barer som inte är så noga med visum lättare att hitta job och boende jag säger inte att hakuba är bättre än niseko det beror helt på vad man är ute effter den största fördelen med hakuba är närheten till andra anlägningar om man vill se mer av japan så kan man göra dags turer till myoko,madaro,shigakogen,nozawa onsen har du planer på att skaffa en bil under resan så skulle jag defenetivt valt södra japan myoko får ofta mer snö i januari och februari än niseko tex sitter på ett japansk tangentbord så du med nån typ av stavnings kontroll beromursäkt för stavningen =) pm mej gärn om du vill ha mer information har vart på dom flästa anlägningarna i japan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hakuba eller Niseko (Japan) 2020?
Tillbaka
Topp