hej
@DanielBergared
det bästa alternativet är oftast att ta en buss direkt från flygplatsen
dom två jag andvänder mej av rätt så många avgångar varje dag
du bör boka i förväg dom brukar booka ut under jul och cny
Niseko Ski bus 'White Liner' direct from New Chitose Airport to Niseko Grand Hirafu, Niseko Village, Niseko Annupuri. There is an incredible range of fantastic things to see and do all year round including skiing and hot springs, Booking now! Up to 20% Off by on-line in advance 24/7!
www.goodsports.co.jp
det finns minibussar och shuttles
samt taxi doc betydligt dyrare
tåget tycker jag är rätt omständig svårt med bagage stannar in i niseko utan i kutchan 10-20 min utanför niseko eller i niseko town som oxå är rätt långt ifrån själva skidanläggningen där jag förmodar att du kommer bo
moiwa är en liten skidanläggning som dom klippt bort från nisekos lift karta
då dom har en annan ägare.
du kan åka skidor mellan niseko annupuri och moiwa eller ta en kanske 5 min att köra mellan dom två anläggningarna
rusutsu är en anläggning med två berg lätt att hitta puder när det snöat det går bussar mellan niseko och rusutsu finns doc inte mycket att göra i rusutsu då hela skidanläggningen är byggd runt ett hotel få barer och restaurang
men bra puder åkning rekommenderar dagsturer ditt från niseko
men inte de roligaste stället att bo beroende på din budget förstås hotellet är stort och har allt du behover men de kostar
Asahidake tror jag det är du menar ?
finns massa information om själva berget snö statistik osv online jag brukar åka ditt på våren och och hikka sällan där under högsäsongen
bor du i niseko så har du kirror ca 1 timmes körning från niseko som oxå kan vara värt en eller två dagsturer dom får mer snö än dom andra anläggningarna
om du har mer frågor så pm mej