Hakuba Jan 2023

jocke_torkelson

Aktiv medlem
Hakuba Jan 2023
Hej!
Jag kommer att åka till Hakuba för 5e gången i Januari 2023. Stannar i en månad. Kommer att bo på Powder Lodge. Kommer det att vara någon från forumet där då?
//Torkel
hakuba.jpg
hakuba2.jpeg

Hakuba Jan 2023
Hej, vi kikar på Hakuba Myoko kombination i skiftet januari/februari -23. Så du får gärna berätta vad Powder Lodge är för ställe? Och hur det fungerar att bo där om vi vill kunna åka kollektivt mellan olika anläggningar dag från dag under säg en veckas tid?

Hakuba Jan 2023
Hej, vi kikar på Hakuba Myoko kombination i skiftet januari/februari -23. Så du får gärna berätta vad Powder Lodge är för ställe? Och hur det fungerar att bo där om vi vill kunna åka kollektivt mellan olika anläggningar dag från dag under säg en veckas tid?
Det blir som sagt den 5e gången jag åker till Hakuba. Har tidigare bott på Mt Hakuba Backpacker. Dock har det varit stängt under Covid och jag har inte fått tag i Pete som drev det tidigare. Av de svenska jag mött har de flesta bott på https://www.hakubapowderlodging.com/lodge.html där jag ska bo denna gång. Mycket trevlig Aussie som driver stället. Skidbussar är inget problem, de går kontinuerligt. Happo är absolut det stället som gäller för öppna ytor och stora berg (här är stoppet för FWT). Skogsåkningen är i världsklass i Cortina (ca 20min med skidbuss). I Happo, Gory samt Hakuba 47 är (var, då det är ett tag sedan jag var där) de känsliga för om man duckar avspärrningarna. Dock finns det ett antal "gates" där det är ok att ta sig ut i området.

Hakuba Jan 2023
Fin, tack för svar.
Har du rest med tåget eller med buss från/till flyget i Tokyo och hur upplever du det?
Btw har du någon erfarenhet av Nozawa Onzen?
Eller berget med Kagura Ski Resort?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp