Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hakuba vs Hokkaido/Niseko
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlofM" data-source="post: 1267186" data-attributes="member: 30888"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag var i Niseko i januari 2015. Hade 3 veckor bestående av både snö och sol och minns det som en riktigt bra resa. Flög till Sapparo och tog en buss till Hirafu-byn vid Niseko skidområde. Angående byn är det väl många som har synpunkter och tycker att den är full av fulla austrailensare. Visst, det kanske inte är världens mest autentiska Japanska upplevelse, men för min del prioterade jag skidåkning före en kulturell upplevelse. Antar att det har byggts ut med nya hotell och så vidare så min syn kanske inte är dagsfärsk.</p><p></p><p>Sen var jag i Hakuba i januari 2016, tror det var ett El Nino år och det var katastrof... Åkte runt till diverse orter runt i Hakuba dalen samt Nozawa Onsen och några till. Kan väl tyvärr inte uttala mig rättvist om skidåkningen där eftersom det var så dåligt med snö. Vi hade bil och det var räddningen på resan för då kunde vi iallafall turista. Under samma tid var några kompisar i Niseko och åkte puder...(visst, inte deras bästa snöår men inte hade dom tråkigt iaf)</p><p></p><p>Hade jag åkt igen hade jag åkt till Hokkaido, hyrt en bil och testat lite olika orter på ön (hade säkert svängt förbi Niseko också). Hade också haft med mig topptursutrustningen så man kan få bra åkning även om det blir lite uppehåll med snöfall i någon dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlofM, post: 1267186, member: 30888"] Tjena! Jag var i Niseko i januari 2015. Hade 3 veckor bestående av både snö och sol och minns det som en riktigt bra resa. Flög till Sapparo och tog en buss till Hirafu-byn vid Niseko skidområde. Angående byn är det väl många som har synpunkter och tycker att den är full av fulla austrailensare. Visst, det kanske inte är världens mest autentiska Japanska upplevelse, men för min del prioterade jag skidåkning före en kulturell upplevelse. Antar att det har byggts ut med nya hotell och så vidare så min syn kanske inte är dagsfärsk. Sen var jag i Hakuba i januari 2016, tror det var ett El Nino år och det var katastrof... Åkte runt till diverse orter runt i Hakuba dalen samt Nozawa Onsen och några till. Kan väl tyvärr inte uttala mig rättvist om skidåkningen där eftersom det var så dåligt med snö. Vi hade bil och det var räddningen på resan för då kunde vi iallafall turista. Under samma tid var några kompisar i Niseko och åkte puder...(visst, inte deras bästa snöår men inte hade dom tråkigt iaf) Hade jag åkt igen hade jag åkt till Hokkaido, hyrt en bil och testat lite olika orter på ön (hade säkert svängt förbi Niseko också). Hade också haft med mig topptursutrustningen så man kan få bra åkning även om det blir lite uppehåll med snöfall i någon dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hakuba vs Hokkaido/Niseko
Tillbaka
Topp