Hål i skidbyxor!!

NilsForsberg

Ny medlem
Hål i skidbyxor!!
Hejsan!!

I julas fick jag ett par Haglöfs ski limber pant för 2500:- Byxan är sydd i GoreTex XCR. Över nyår var jag uppe i Åre, då gjorde jag en vurpa och fick två små hål på vänsterbenets yttre del. Otur tänkte jag och slutade fundera över saken...Men idag var jag ute och railade lite...och fick ännu ett par hål på ungefär samma ställe! Jag slog visserligen emot railen men det var absolut ingen jätte vurpa. Man kan ju tycka att ett par byxor från Haglöfs ska hålla bättre. Har hört lite om att Gore Tex ska ha någon speciell garanti, eller? Är detta något man kan reklamera, byxorna är köpta på TeamSportia i Lule....

Snälla hjälp mig......

/en ledsen Naily

Hål i skidbyxor!!
Om du blir tvungen att reparera så är det ett måste att gå till en återförsäljare som har licens på att laga gore tex plagg. I fall du inte går till en sådan så kan du riskera att materialets funktion sätts ur funktion (där fick jag till det). Och sedan så är det inte självklart att plaggen håller för en vurpa, då trycket är olika beroende på fart, fallhöjd m.m.
Men du kan ju alltid prova med att reklamera, de brukar vara rätt så snälla i butikerna....
Sen kan du ju alltid köra på med en massa svordomar och allehanda knep, typ jag kommer aldrig mer att handla här, för att få dem att ge efter.

Lycka till"!

Hål i skidbyxor!!
Gå genast tillbaka till butiken, förklara vad som hänt och begär ett par nya eller pengarna tillbaka. En stor fördel om du har kvittot kvar, men skall nog kunna gå ändå.

Ett par dyra skidbyxor skall hålla för ett antal vurpor, andra fabrikat klarar det och så skall Haglöfs.

Tillbaka
Topp