Hållare snowboard vid vallning

Har ingen erfarenhet själv men är sugen på denna.
Jag köpte såna, kan rekommenderas. (De brukar ju rabatteras ut så priset blir lite humanare, tror jag la 400:- för mina). Enkel och smidig lösning, och vallajärnet och annan utrustning kan ligga nästat inne i pallarna så blir det en ganska smutt enhet,

2 st träreglar eller dylik klädda med gummi tillräcklig höga för att inte bindningen ska ta i bordet och sen 2st tvingar. Ba klämma fast träreglarna på bordet o lägga brädan mellan dom 👍😊
Skulle kanske t.o.m gå att ha reglarna en bit utanför bordet så man har bräda i "luften"? Najs

Kanske
Skulle kanske t.o.m gå att ha reglarna en bit utanför bordet så man har bräda i "luften"? Najs
Kanske det :) om det inte kollapsar då. Går nog att lösa med en längre regel som går en bit in på bordet. Men tycker om att köra på bordet med täckpapp under så att vallan inte hamnar överallt och är enkel att ta bort

Jag köpte såna, kan rekommenderas. (De brukar ju rabatteras ut så priset blir lite humanare, tror jag la 400:- för mina). Enkel och smidig lösning, och vallajärnet och annan utrustning kan ligga nästat inne i pallarna så blir det en ganska smutt enhet,
Är det två st det där eller måste man beställa 2 separata?

Till brädan har jag kört träreglar, soffa osv i alla år men det här är väl ändå årets julklapp. Tackar för tips! Funderar på hur stabilt det är att sickla nedkyld valla i en kall bod...
@kurono Säljs i par enligt hemsidan

Hur ser fötterna som är mot bordet ut? Tillräckligt bra friktion för att de inte ska glida runt?

Hur ser fötterna som är mot bordet ut? Tillräckligt bra friktion för att de inte ska glida runt?
Ja, motsvarande gummi som på ovansidan. Inga problem med fäste där jag har provat, ställer man dem på en tidning glider de väl runt antar jag men annars suger de fast både mot bord och skidor/bräda tämligen väl, över förväntan för mig iallafall. Man kan sickla på eller kantslipa med tillräckligt tryck för att bli trött i armarna innan de glider runt... kommer det vallarester på gummit är det ju bara att göra rent för att suget ska bli OK igen.

hm, detta verkar ju riktigt nice. Jag letar efter nåt att valla skidorna på. Funderar på skruvningar från Swix (999 på XXL just nu) att skruva på arbetsbord eller Travel Waxer. Nån som har erfarenhet av dem?

Annars nån som hittar vart man kan köpa Mr Grippy. Verkar omöjlig att hitta att köpa

hm, detta verkar ju riktigt nice. Jag letar efter nåt att valla skidorna på. Funderar på skruvningar från Swix (999 på XXL just nu) att skruva på arbetsbord eller Travel Waxer. Nån som har erfarenhet av dem?

Annars nån som hittar vart man kan köpa Mr Grippy. Verkar omöjlig att hitta att köpa
Mr Grippy kommer snart med en 2.0 version och är därför slut på hemsidan och XXL.

Dom fanns på XXL Stockholm City. Jag var där runt lunch och då fanns det en fem-sex st kvar
Tack! Jag hann!
Dom hade fortfarande 5-7 kvar när jag kom dit för 40 min sen, en hel del saknade gummit på fötterna. Men jag fann två stycken helt kompletta, som jag pusslade ihop till ett kit. Om nån annan åker dit så får man nog vara beredd att dra loss gummit på nån/några andra och limma dit själv. Så det räcker nog till ett par till snabba personer.

Var i Bromma igår och kollade efter andra fynd och där kostade dom 400 kr så det skiljer tydligen mellan varuhusen.

Var i Bromma igår och kollade efter andra fynd och där kostade dom 400 kr så det skiljer tydligen mellan varuhusen.
Då brukar det gå att hänvisa till hemsidan och få till "rätt" kampanjpris. För på hemsidan får man även de olika butikernas lagerstatus, och då ska priset också gälla där.

Tillbaka
Topp