Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hållbara Skal jackor/byxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NickH" data-source="post: 467372" data-attributes="member: 12558"><p>Pratar vi om slitstyrka så måste jag framhäva Klättermusen. Har fortfarande en Bifrost jacka som jag köpte till min första säsong 99/00. Byxorna inhandlades året efter och har också överlevt okladerligt. Har bl.a. kört in i en fastspänd stålwire (pistmaskin i ena änden) och där (bara) smalbenen revs upp men byxorna höll. Har även gått en del med stegjärn i dem utan att jag har lycktas reva dem ordentligt. </p><p></p><p>Men som Nojlas säger, det är tunga grejjer: närmast rustningar om man jämför med många andra märken. Design vet jag inte riktigt om vi ska prata om då de har sett likadana ut sedan Hedenhös, alltså inget man flashar på afterskin annat än för slädhundsförare. Har blivit beskylld för att efterlikna en fjällbjörk när jag åkt i helt ställ. Dock prisvärt om man ser till antalet sköna skiddagar som man får av plaggen. </p><p></p><p>Till nästa säsong blir det dock en Norröna lofoten som kopleteras av en Haglöfs paclite jacka. Lite färggladare, lite smidigare och klart lättare</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NickH, post: 467372, member: 12558"] Pratar vi om slitstyrka så måste jag framhäva Klättermusen. Har fortfarande en Bifrost jacka som jag köpte till min första säsong 99/00. Byxorna inhandlades året efter och har också överlevt okladerligt. Har bl.a. kört in i en fastspänd stålwire (pistmaskin i ena änden) och där (bara) smalbenen revs upp men byxorna höll. Har även gått en del med stegjärn i dem utan att jag har lycktas reva dem ordentligt. Men som Nojlas säger, det är tunga grejjer: närmast rustningar om man jämför med många andra märken. Design vet jag inte riktigt om vi ska prata om då de har sett likadana ut sedan Hedenhös, alltså inget man flashar på afterskin annat än för slädhundsförare. Har blivit beskylld för att efterlikna en fjällbjörk när jag åkt i helt ställ. Dock prisvärt om man ser till antalet sköna skiddagar som man får av plaggen. Till nästa säsong blir det dock en Norröna lofoten som kopleteras av en Haglöfs paclite jacka. Lite färggladare, lite smidigare och klart lättare [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hållbara Skal jackor/byxor?
Tillbaka
Topp