Halv Rocker-skida

winteduc

Ny medlem
Halv Rocker-skida
Har någon bra förslag på en halvrocker skida? Jag testade K2 Combat i Grossarl förra året och var sjukt nöjd. Förslag på fler eller liknande.

Halv Rocker-skida
Vilken skida menar du? Coomback?
Vad är "halvrocker"?
Du har ju inte ens angivit ungefärlig bredd på skidan?
Dam, herr eller junior?

Halv Rocker-skida
Gillade du K2, så är det ju säkrast att välja just en K2. Du behöver bestämma dig för vilken bredd du letar efter först, och sen kan du börja sondera marknaden efter alternativ.

Halv Rocker-skida
[Off-topic]
Heddious sa:
det kanske har släppts en ny version som de facto är tillverkad av en (1) symmetrisk rockerskida som sågats av på mitten och försetts med fenor. typ chopstick fast delad i två?
Heddious, du sätter verkligen fingret på spiken här. Det måste ju vara exakt vad som menas med en "Halv Rocker-skida"! Effektivt dessutom, att få ut två par skidor ur ett par. Är det detta som blir Rax-skis stora genombrott?
[/Off-topic]

Halv Rocker-skida
Halv rocker-skida och halvrocker-skida är onekligen helt olika begrepp. Särskrivning! (varför finns det inga arga smileys när man behöver dem?)

Halv Rocker-skida
halv rocker = en symmetrisk rockerskida avsågad mitt på = ett par rockade raxskis.

halvrocker = annat ord för tiprocker/noserocker kanske?

tiprocker/noserocker = numera vanligt förekommande konstruktion på de flesta skidor av sk. all mountain/slackcountry-typ, dvs. skidor med en bredd under foten på (ungefär-ish) 95-115 mm, byggda för att prestera "okej" i många olika förhållanden och med modellnamn som inte för tankarna till tysk ingenjörskonst eller avancerade espressomaskiner.
eller?

så, nu ska ordmärkaren i mig göra annat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp