Halvsäsong Les Deux Alpes 2016

Gustavkarlsson

Ny medlem
Tjena!

Jag och en polare har kollat mycket på att säsonga under senaste tiden. Nu är det lite sent ute, så det lär bli en halvsäsong. Med andra ord från mitten/slutet av januari kanske februari - slutet på april.

Det ser väldigt knapert ut med boende och jag skulle även behöva ett jobb där nere. Har läst lite här och där att ifall man ordnar ett jobb så kanske detta leder till ett boende eller iallafall en god rekommendation till boende men jag vill även kolla här på freeride ifall ni har några rekommendationer på jobb och boende i Les 2 alpes under en säsong. Ev. ifall ni är ett umgänge/vet ett umgänge som ska dit i vinter och har en plats över och vill fylla ut lyan med en plats, så hoppar jag gärna på den skutan. Det vore till och med ännu mer fantastiskt.

Jag är sjukt tacksam för svar. All info är hjälpsam för mig så berättade gärna det ni vet och tycker om stället och dess möjligheter!

Tungt, tack på förhand.

Cheers

Jag skulle avråda att åka till Deux Alps då skidåkningen är enormt tråkig. Variationen är lika med noll och möjligheter till bra off pist är begränsat. Enda positiva med Deux Alps är förbindelsen till La Grave. Kommer det bra dump är La Grave en höjdare, kanske något av det bästa i Alperna. Är det däremot halvdant med snö vill du inte åka till La Grave då allt redan är uppkört sedan länge.

Av alla orter jag besökt i Alperna och Dolomiterna är Les Deux Alps det optimala lågvattenmärket.

Ska ni ändå bege er till Alperna finns det bra många andra orter som erbjuder fantastisk skidåkning.
Frankrike har grymma berg, såsom Val Thorens, Val Disere, Serre Chevalier, Chamonix mfl.
Österiker har minst lika många att erbjuda om inte mer, för att inte tala om Schweiz.

Ett stalltips och i all välmening. Sök er till något bättre, ni kommer inte att bli besvikna.

G

Tjenare Gustav.
Jag och en kompis håller på att kolla på boende i Verbier, les arcs, mfl. från 18 jan till 25 mar. Vi behöver ev en roommate till. Hör av dig på PM om det låter intressant!

/Christofer

Tillbaka
Topp