Hammarbybacken + cykla = sant

GePe

Medlem
ÄNTLIGEN!

Efter många om o men och hit o dit är vi på gång...

Sthlms FriÅkare i samarbete med Skistar är nu i full gång med spårbygge i hammarbybacken.
Vår förhoppning är att kunna premiärköra liften den 6 juni, på nationaldagen. Just nu jobbar vi stenhårt på att få igång minst 1 dh-spår, 1 nybörjar/freeride spår liknande det som fanns 2006 och ett nybörjarspår. Det finns planer på ett knippe spår till, men tiden är knapp till 6/6...

Om det är någon som är sugen på att hjälpa till kommer vi att försöka gräva måndagar med start nångång runt 18 - 18:30 tiden.
Spade, hacka eller kratta och glatt humör är bra saker att ha med sig.

För att hålla området snyggt vore vi tacksamma om alla kan hjälpas åt med de spår som vi har kommit överens om med Skistar och sthlms stad.
Risken med att bygga egna spår, med träd avhuggna en meter över mark osv är ju så klart att vi inte får vara där överhuvudtaget.
Eftersom det nu äntligen har vänt och möjligheten att få cykla/åkal lift i backen är verklighet vore det riktigt synd om det förstörs...

Vi syns i hammarbybacken,
Göran
Sthlms FriÅkare

Tjena,

ställer gärna upp när det kommer till spårbygge. Bor själv vid sickla kaj så om du behöver hjälp så är det bara att kontakta mig på

076 557 14 37 eller oliver.pawela@gmail.com

inte för att vara en glädje dödare eller nåt men hur lång tid tar det att cykla ner för hammarbybacken? felåt
kan vara mycket roligt ändå för de riktigt entusiastiska
MVH Titti L.

Jag ska försöka komma och hlälpa till, även om jag själv åker inte downhill.
Jag får se om jag hinner också, slutar 17:00 på måndagar.

Som det ser ut nu har vi inte kommit igång tidigare än 18:30 - 18:45 nånting, så det är ingen panik för att hinna till 18. Det är det ingen annan som gör heller =)

I stort sett som när du åker skidor. Bygeln bakom häcken, armen över "mittpinnen" och stå på pedalerna istället för på skidorna....

Tillbaka
Topp