Hammarbybacken - skäms!

Hammarbybacken - skäms!
Kom ihåg att Skistar vill höra kritik, så att de kan förbättra sig. Det är ju det som är målet med den här diskussionen; att få en bättre park i Hammarbybacken. Men ni som har det där behovet att säga emot kritiken, ni jobbar emot målet. Låt oss gnällspikar gnälla så kanske vi får en bättre park. Det tjänar alla på!

PS. Jag får återigen betona att det här inte handlar om att parken är dålig, utan om att Hammarbybacken (och många andra skidanläggningar) ej ska annonsera om att ha en park när de inte har det.

Senast ändrad:
Hammarbybacken - skäms!
ekebom sa:
står och tar upp plats i parken pga sitt hikande, har inte bara fått brädåkare att höja på ögonbrynen.. utav även andra laggåkare! Det är ett stort problem.. Kan dock ha förståelse för att de gjorde så under den första veckan, då det bara fanns två lines med två räcken i varje. Surt att behöva åka ned direkt efter att ha kört två räcken och köa i 10 minuter, men nu finns det åtminstone 7 features uppe så det ska inte behöva vara nödvändigt att hika.
det är alltid ok och bra att hika sa länge man gör det med avstand och hänsyn - tänk benstyrka! gratis! och inkluderat köpet...

en sidonotis pa temat: undrar vad som är värst alla resorts/parks som säger att de har nagot och sen de facto inte har det - eller de som baissar sina egna grejjer för att slippa ta ansvar dvs typ ställen som shapar nagra ganger i veckan (men inte varje dag) och föredrar att kalla grejjerna för konstant stängt.... gar helt enkelt inte att lita pa webbinfo längre... parksidor pa facebook är ju ofta nagot bättre uppdaterat och framförallt far man där beskrivningar med ord istället för bara öppet/stängt....

Senast ändrad:
Hammarbybacken - skäms!
Addepadde sa:
Kom ihåg att Skistar vill höra kritik, så att de kan förbättra sig. Det är ju det som är målet med den här diskussionen; att få en bättre park i Hammarbybacken. Men ni som har det där behovet att säga emot kritiken, ni jobbar emot målet. Låt oss gnällspikar gnälla så kanske vi får en bättre park. Det tjänar alla på!

PS. Jag får återigen betona att det här inte handlar om att parken är dålig, utan om att Hammarbybacken (och många andra skidanläggningar) ej ska annonsera om att ha en park när de inte har det.
definiera ordet park!

Vid denna tiden förra året var inte ens backen öppen, så lugn. Det kommer mer features.

Hammarbybacken - skäms!
var där idag. i och med att backen bara ahr varit öppen nåra veckor så köper jag att hoppet inte är av världsklass (hoppet är inte ens åkbart, men men). det jag tycker är rent ut sagt idiotiskt och hjärndött är setupen. varför placera alla boxar/rails bredvid varann då man kan ha dom efter varann. Ska man behöva knäppa av sig bindningen för att få in 3 features under ett åk? Finns totalt 5 boxar/rails uppsatta nu men man kan bara åka på 2 av dom under ett åk, riktigt dåligt. O skyll inte på att det inte finns nån plats, den som säger det ljuger.

Hammarbybacken - skäms!
Ylikangas sa:
Addepadde sa:

definiera ordet park!

Vid denna tiden förra året var inte ens backen öppen, så lugn. Det kommer mer features.
Känns som du är ute och cyklar lite... Först och främst sluta hata på skidåkarna med jibberish dom är roliga, det är snowboard dudsen som har tajt pants tävling och är martyrer jag menar kom igen?!?.. Verkar ju inte ens ha kul i backen, grattis ni åker snabbt och kör små jibbs med tajta byxor wweeeyyy. Pratar ni ens med varandra?

För det andra, Hammarbybackens park suger punkt. Spelar ingen roll om det är december och dom har öppnat tidigt blablalba.. Resterande sthlm backar har hopp och väl shapade parker aaaalll the time.

Hammarbybackens personal är så sjukt lata så det finns inte, aldrig kan det vara bra.. Ha en parkansvarig som shapar och fixar allt varje dag och lägg krut på parken så kan den garanterat vara bäst i stockholm.

Hoppas ni snappar upp alla klagomål för dom är ju inte direkt få.. Ryck upp er hammarbybacken, finns fler än portåkare i backen!

EDIT: Riktat till Hammarbybacken och "Ylikangas".

Senast ändrad:
Hammarbybacken - skäms!
Addepadde sa:
Nä, Funpark har såklart ingen juridisk definition. Det är bara Dreampark som är ett styrt koncept, med hopplinjer i olika färger, osv. Men de flesta av oss skidåkare tolkar nog ordet Funpark på samma sätt, och Hammarbybacken vet nog också vad en Funpark är.

Om de bara skrev på hemsidan typ: "parken håller på att byggas" eller "just nu har vi ett litet hopp", så skulle inte den här tråden finnas:)
men sluta gnäll som nån jävla 2 åring, åk nån annanstans om du inte tycker att det är bra....

Hammarbybacken - skäms!
Klart att parken inte blir så bra när anläggningen inte lägger ner den tid den egentligen skulle behöva. Oftast idag när man åker till en anläggning som till exempel Hammarby backen så fösrstår dem inte att det räcker med att åka över landningen med pistmaskinen och tro att nu är det bra. För att inte landningar/kickar ska bli så isiga och hårda krävs det att man kör med fräsen över landningen ett flertal gånger och sen pistar den! Detta skall göras innan liften öppnar inte när den stängs på kvällen. Folk med lite bättre koll borde sättas i pistmaskinen och inte vilken människa som helst som bara har kört grävmaskin i hela sitt liv.
Peace out

Hammarbybacken - skäms!
Nu är det riktigt jävla dåligt i parken. Hemmagjorda BMX hopp följt av en skev setup. Dessa är dessutom opreparerade och därmed isigare än en hockeyrink...

Hammarbybacken - skäms!
hansolo sa:
Ylikangas sa:
Addepadde sa:

definiera ordet park!

Känns som du är ute och cyklar lite... Först och främst sluta hata på skidåkarna med jibberish dom är roliga, det är snowboard dudsen som har tajt pants tävling och är martyrer jag menar kom igen?!?.. Verkar ju inte ens ha kul i backen, grattis ni åker snabbt och kör små jibbs med tajta byxor wweeeyyy. Pratar ni ens med varandra?

För det andra, Hammarbybackens park suger punkt. Spelar ingen roll om det är december och dom har öppnat tidigt blablalba.. Resterande sthlm backar har hopp och väl shapade parker aaaalll the time.

Hammarbybackens personal är så sjukt lata så det finns inte, aldrig kan det vara bra.. Ha en parkansvarig som shapar och fixar allt varje dag och lägg krut på parken så kan den garanterat vara bäst i stockholm.

Hoppas ni snappar upp alla klagomål för dom är ju inte direkt få.. Ryck upp er hammarbybacken, finns fler än portåkare i backen!

Asså shiet... var ska jag börja? Hur i heeeela fridens namn kan du inte ha insett att snowboard är 1000 gånger roligare? Vart enda trick ni skidåkare gör och försöker lära er ute i backen som ni har sett Henke och alla andra göra på film, gissa var dom kommer ifrån? Snowboard! ringer det en klocka? spela roll hur man ser ut i backen, bara det att 90% av dagens jibbers faktiskt lägger mer pengar och tid på kläder och outfits än vad dom faktiskt gör på att åka... true story.

Vilken backe styr upp roliga tävlingar som Corn Session där alla ni skidåkare får vara med? Om det är så dåligt, varför tar ni inte och gör som Vennemyr och tar upp en shape och shapar alla kickar? Nej juste... Ni skidåkare behöver ju inte en perfekt kick för ni kör ju i samma äckliga spår hela tiden. Man blir ju bara för less ibland...

Hammarbybacken - skäms!
Ylikangas sa:
hansolo sa:
Ylikangas sa:
definiera ordet park!

Asså shiet... var ska jag börja? Hur i heeeela fridens namn kan du inte ha insett att snowboard är 1000 gånger roligare? Vart enda trick ni skidåkare gör och försöker lära er ute i backen som ni har sett Henke och alla andra göra på film, gissa var dom kommer ifrån? Snowboard! ringer det en klocka? spela roll hur man ser ut i backen, bara det att 90% av dagens jibbers faktiskt lägger mer pengar och tid på kläder och outfits än vad dom faktiskt gör på att åka... true story.

Vilken backe styr upp roliga tävlingar som Corn Session där alla ni skidåkare får vara med? Om det är så dåligt, varför tar ni inte och gör som Vennemyr och tar upp en shape och shapar alla kickar? Nej juste... Ni skidåkare behöver ju inte en perfekt kick för ni kör ju i samma äckliga spår hela tiden. Man blir ju bara för less ibland...
Be leo wennmyr shapa hela parken iställe för rastafaraj martin.

Hammarbybacken - skäms!
Ylikangas sa:
hansolo sa:
Ylikangas sa:
definiera ordet park!

Då antar jag att du är fett bra på skidor eftersom du har något att jämföra med.. Hur menar du med att vi lägger ner mer tid och pengar på det än att åka? Vad jag har sett är det skidåkarna som hajkar boxar 3 timmar i rad och är där 4-5 ggr i veckan... Ni bräd åkare bryr er minst lika mycket jag menar snacka om grupp tryck på stilen i hb haha.. kan det komma en kille med stora byxor? Ni verkar spendera mer tid vid symaskinen med att sy in brallorna än att åka...

Sen har jag betalat 1800 för ett säsongskort, ska jag då ställa mig att shapa kickar i 4 timmar och åka 1 timme..? Allt jag begär är att dom spenderar lite mer tid på att fixa i parken, inte en kväll 1 gång i månaden. Hur kan du tjafsa emot en bättre park? Låter bara dumt..

Grattis utan skidor hade det inte funnits snowboard shieeet. omg lol.......................... tack gustafff vasa. Funkar inte mannen.

Hammarbybacken - skäms!
hansolo sa:
Ylikangas sa:
hansolo sa:

EDIT: Riktat till Hammarbybacken och \"Ylikangas\".

Då antar jag att du är fett bra på skidor eftersom du har något att jämföra med.. Hur menar du med att vi lägger ner mer tid och pengar på det än att åka? Vad jag har sett är det skidåkarna som hajkar boxar 3 timmar i rad och är där 4-5 ggr i veckan... Ni bräd åkare bryr er minst lika mycket jag menar snacka om grupp tryck på stilen i hb haha.. kan det komma en kille med stora byxor? Ni verkar spendera mer tid vid symaskinen med att sy in brallorna än att åka...

Sen har jag betalat 1800 för ett säsongskort, ska jag då ställa mig att shapa kickar i 4 timmar och åka 1 timme..? Allt jag begär är att dom spenderar lite mer tid på att fixa i parken, inte en kväll 1 gång i månaden. Hur kan du tjafsa emot en bättre park? Låter bara dumt..

Grattis utan skidor hade det inte funnits snowboard shieeet. omg lol.......................... tack gustafff vasa. Funkar inte mannen.
Utan snowboard hade skidåkningen fortfarande sett ut som gustav vasa så shut f up om den parten.

sen har jag åkt skidor så jag kan säga och jämföra hur mycket jag vill för vet hur det är. Kan säga att det inte är överdrivet många som kör med tighta byxor i hammarby och har du någonsin hör talas om SSAK? Styr upp nya features varje torsdag då det är träning och allmänt skönt häng, neeeej juste, bara för brädåkare... synd att du inte får ta del av allt det roliga! Du kan ju snacka lite med DIF alpint klubb om du får vara med och träna med dom, är säkert jätte kul! Fan hammarby är cleant, parken är ju inte åre eller sälen men vafan, man gör det bästa av situationen och har kul med det som finns att göra med. ska länka en liten film så du förstår skillnaden mellan snowboard och skidor.

Hammarbybacken - skäms!
Ylikangas, tagga ner. Nu skämmer du bara ut dig. Huvudämnet i denna tråd är hammarbys park, eller? Varför ska det alltid bli sån rivalitet mellan skidåkare och snowboardåkare? Bryr mig inte om jag shreddar med skidåkare eller brädåkare, bara det är sköna dudes. Jag håller med hansolo och alla andra ovanstående om att parken sköts dåligt och det är hammarbybackens/skistars jobb att sköta den. Har själv ställt mig och skottat fram boxar och rails några gånger men tänker fan inte stå och göra det varje dag en timme innan åkning.

Hammarbybacken - skäms!
Jag åker och är kompis med många som åker skidor och nej det är inga problem men dom gnäller iaf inte på att parken suger. Fine, jag kan hålla med om att parken inte är den bästa, men den är rolig om man börjar tänka åtminstonde lite utanför banan istället för bara: Railslide, railslide, railslide, hopp och det tror jag ni kommer inse om ni gör det. Om det ska hikeas så mycket och stå ivägen så kan ni väll åtminstonde shapa när ni gör sådanna spår i kickarna? Nu ska jag inte säga 100 men jag har inte sett ett enda gnäll från någon snowboardåkare i denna tråd, visst nån enstaka kanske man vafan, ut och åk, ha kul, suger parken så prata med liftwaffe? Annars kan du ju åka till Olles väsjö och duger inte parken där, klaga på Olle, kan bli kul!

Tillbaka
Topp