Hammarbybacken

Hammarbybacken
Kickern till lilla breda boxen var väldigt bra idag men landningen var livsfarligt brant tycker jag. annars börjar det bli riktigt nice!

Hammarbybacken
Kul å höra!

Det är svårt att hålla ihopp landningarna specielt på små boxarna som det åks mycket på. Vi gör vårt bästa och lägger på snö varje natt.

Nu är snösprutandet igång igen och vi ska köra några nätter bla i parken så vi kan bygga om lite! Mycket kul ska hinnas med!

Hammarbybacken
kasperahnhem sa:
Hej, vilka hopp kommer att finnas nästa vecka på torsdag och fredag? Och vilka hopp har ni uppe nu?

Mvh

Kasper
Just nu har vi 3 st mindre hopp och vårat stora hopp öppet.
Nästa vecka på torsdagen kommer vi att ha öppet som vanligt i parken.
På fredagen kan det hända att vi har vissa delar avstängt pga att vi ska göra iordning till Salomon Jibb Academy.

Hammarbybacken
VOLCOM STONES PEANUT BUTTER & RAIL JAM
STOCKHOLM HAMMARBYBACKEN
LÖRDAGEN DEN 13 FEBRUARI
ANMÄLAN KL 11:00 - 12:30
TÄVLINGEN STARTAR 13:00

Klasser: 15 år och yngre, 16 år och äldre, tjej, pro am (10.000 sek prispengar)

GRATIS ANMÄLAN! GRATIS MAT! GIVEAWAYS!

LIMITED ENTRY SNOWBOARD ONLY!

Hammarbybacken
martin, jag vill gärna berömma er för hur den smalare flatboxen stog när jag var där i tisdags! skiiiiitskönt!

Senast ändrad:
Hammarbybacken
hur ska setupen vara till jibacademy???, jag hoppas ni gör något bra utav det hela och verkligen satsar på att bygga hoppet bra!!

Senast ändrad:
Hammarbybacken
dant sa:
hur ska setupen vara till jibacademy???, jag hoppas ni gör något bra utav det hela och verkligen satsar på att bygga hoppet bra!!
Fortfarande inte klara med hur setupen ska se ut riktigt och det kommer vi nog inte tala om heller :)

Självklart ska vi försöka göra allt vi kan för att göra det bästa av det hela!

Hammarbybacken
martin_granqvist sa:
VOLCOM STONES PEANUT BUTTER & RAIL JAM
STOCKHOLM HAMMARBYBACKEN
LÖRDAGEN DEN 13 FEBRUARI
ANMÄLAN KL 11:00 - 12:30
TÄVLINGEN STARTAR 13:00

Klasser: 15 år och yngre, 16 år och äldre, tjej, pro am (10.000 sek prispengar)

GRATIS ANMÄLAN! GRATIS MAT! GIVEAWAYS!

LIMITED ENTRY SNOWBOARD ONLY!
Synd att det bara är för snowboard!

Hammarbybacken
Nä nu var det ett tag sen det hände något kul!
Hade The "Big airbag" här på prov förra veckan och tänkte ta hit den igen för er som missade den! Och för er som inte fick nog av den!

Måndagen den 8/3 blir det Big Airbag och för att få hoppa så mycket man orkar på den kommer det att kosta 100kr.

Ses då! / Martin G

Hammarbybacken
Testa att skotta upp lite snö vid spärrarna till liften innan ni lägger pengar på en big air bag. Inte så jävla roligt att få ofrivillig sickling av skidorna varje gång man vill åka lift.

Sen om man bara har EN lift och åtminstone en anställd så kunde den personen rimligtvis hjälpa folk som är nybörjare och tillochmed har svårt att ta liften att komma upp i liften så inte hela jävla kön blir stående och ingen får åka några skidor alls.

En av de stora målgrupperna för en liten kulle mitt i stan borde vara nybörjare som vill prova på och de stackarna blir väl bortskrämda direkt.

Visst verkar det finnas en del jibbers som använder det som fritidsgård och det är givetvis bra att folk roar sig men fjortonåriga tjejer i neonfärgade mössor borde inte vara den största inkomstkällan och om det är det så är något verkligen fel.

Hela anläggningen är enligt mig ett skämt.

Hammarbybacken
Honki sa:
Visst verkar det finnas en del jibbers som använder det som fritidsgård och det är givetvis bra att folk roar sig men fjortonåriga tjejer i neonfärgade mössor borde inte vara den största inkomstkällan och om det är det så är något verkligen fel.
Det är väl snarare för få tjejer i Hammarby..

Hammarbybacken
tja!
Tycker att parken va bra överlag. men en jobbig sak var att man alltid hoppade över landningen och landade 2m efter det andra lilla hoppet om man klarade det första bra. och eftersom de står så nära varandra så hinner man inte bromsa heller. så det skulle vara bra om det andra hoppet var lite större. de var även jobbigt att det andra hoppet hade en mycket brantare kick än det första(Bakåtvikt...), fast det gör ju att rätta till själv.

Hammarbybacken
Hejsan, tänkte bara säga att ni borde bygga en riktigt big air hopp. Det nuvarande hoppet är bland det sämsta som finns, alldeles för flak landning, isbana när man landar det mesta är i stort sett värdelöst med hoppet. Bygg ett större hopp och underhåll det.

Hammarbybacken
Hejsan, jag tycker ni gör ett bra jobb i år. Backen innehåller väldigt mycket för sin storlek. Bra jobbat. Om jag skulle önska något vore det att det var lite längre mellan de två första hoppen och att ni försökte pista sönder alla de läskiga isfläckar som finns i backen. Man vill inte landa på en av dem efter ett hopp. Så pista upp backen lite mer och oftare. Är glad över att ni inte bara har ett extremt hopp för de bästa utan många olika små roliga linjer att öva på..
Tack för ett bra jobb!

Hammarbybacken
Setupen är ju riktigt nice nu! Har inte märkt något problem med liftpersonalen eller fjortonåriga tjejer med neonmössor heller för den delen fattar inte va honki klagar på..

Hammarbybacken
nu saknas bara dom svarta räfflade rören! Finns ett antal borta vid fryshuset.. Skulle göra backen komplett nu när våren närmar sig

Senast ändrad:
Hammarbybacken
BIG_Mac sa:
thepower sa:
tycker inte att hoppet är nå vidare, varannan kotte landar ju flat och gör illa sig. Och så tycker jag att kickarna till boxarna/railsen borde vara lite större.
Att du landar platt har ju inget med hoppet att göra, det är ju för att du har för lite fart! Gaah n00b
eller att man har för mycket fart och att landningen är to short :D

Hammarbybacken
Honki sa:
Testa att skotta upp lite snö vid spärrarna till liften innan ni lägger pengar på en big air bag. Inte så jävla roligt att få ofrivillig sickling av skidorna varje gång man vill åka lift.

Sen om man bara har EN lift och åtminstone en anställd så kunde den personen rimligtvis hjälpa folk som är nybörjare och tillochmed har svårt att ta liften att komma upp i liften så inte hela jävla kön blir stående och ingen får åka några skidor alls.

En av de stora målgrupperna för en liten kulle mitt i stan borde vara nybörjare som vill prova på och de stackarna blir väl bortskrämda direkt.

Absolut, när det blir varmare så smällter det extra fort på metallen så man får hålla efter hela tiden med mer snö. Tala om för personalen i liften om det är dåligt så skottar de på! Vad jag vet så har vi inte lagt en krona på en Big Airbag. Pratar du om barbacken nu eller? för vi har ju två släpliftar. Rullbandet är det ju självbetjäning på och bara personal vid avstigningen. Har inte fått några klagomål där tidigare men det är bra att du säjer till. // Martin G

Senast ändrad:
Hammarbybacken
Honki sa:

Jag har åkt massor med gånger i Hammarbybacken då jag bor i Sjöstaden och älskar skidåkning. Eftersom jag åker minst 2 gånger i veckan tycker jag att detta klagomål är ett skämt. Det där med att skidorna skulle paja stämmer inte alls, inte denna vinter i alla fall då det har toksnöat.

Hur folk ser ut i backen och vilket kön de har för att duga som intäkt är ju helt sjukt. Alla som vill betala o följer SLAO´s regler i backen skall ju kunna åka där. Att du är för fin för denna backe är ditt problem duger det åt Bode Miller duger det nog år dig också!

Hammarbybacken
Black-Daimond sa:
Jag har åkt massor med gånger i Hammarbybacken då jag bor i Sjöstaden och älskar skidåkning. Eftersom jag åker minst 2 gånger i veckan tycker jag att detta klagomål är ett skämt. Det där med att skidorna skulle paja stämmer inte alls, inte denna vinter i alla fall då det har toksnöat.

Hur folk ser ut i backen och vilket kön de har för att duga som intäkt är ju helt sjukt. Alla som vill betala o följer SLAO´s regler i backen skall ju kunna åka där. Att du är för fin för denna backe är ditt problem duger det åt Bode Miller duger det nog år dig också!
1. Jag hittar inte på att det var dåligt uppskottat och personen i tråden som jobbar här håller med mig om att det händer. Om det är ett vanligt problem borde det hållas efter.

2. Min poäng var att stereotypisera en jibber eller poser och peka på att man inte borde bygga en anläggning mitt i stan enbart för dessa utan för alla. Kör man bara i parken så bryr man sig antagligen inte lika mycket om slitna skidor eller problem att ta liften. Jag menar precis som du säger att det ska vara öppet för alla och det skall finnas förutsättningar för alla. Därför borde det satsas extra på de som behöver mer hjälp dvs. nybörjarna.

Martin sa:
Absolut, när det blir varmare så smällter det extra fort på metallen så man får hålla efter hela tiden med mer snö. Tala om för personalen i liften om det är dåligt så skottar de på! Vad jag vet så har vi inte lagt en krona på en Big Airbag. Pratar du om barbacken nu eller? för vi har ju två släpliftar. Rullbandet är det ju självbetjäning på och bara personal vid avstigningen. Har inte fått några klagomål där tidigare men det är bra att du säjer till. // Martin G
Jag hade sagt till liftpersonalen om det hade funnits någon där. De var upptagna med att sitta i lifthuset och lyssna på musik.

Två släpliftar brevid varandra kan lätt bemannas av EN person som hjälper gästerna med påstigning. Rullbandet mvar inte ens öppet när jag var där men det förstår jag att man inte kan prioritera.

Bra för er om ni inte behövde betala för bigairbagen men min poäng var att det var en satsning i fel riktning.

Hela anläggningen fullkomligt osar dålig service. Framförallt liften och kafeet(där de inte var direkt intresserade av kunder). Liftkortskassan tyckte jag däremot fungerade felfritt.

Tack för svaret iaf men om du har någon form av ansvarigposition så borde du nog ta ett kliv ut i backen och se hur det faktiskt går till.

Hammarbybacken
Honki sa:
Black-Daimond sa:

1. Jag hittar inte på att det var dåligt uppskottat och personen i tråden som jobbar här håller med mig om att det händer. Om det är ett vanligt problem borde det hållas efter.

2. Min poäng var att stereotypisera en jibber eller poser och peka på att man inte borde bygga en anläggning mitt i stan enbart för dessa utan för alla. Kör man bara i parken så bryr man sig antagligen inte lika mycket om slitna skidor eller problem att ta liften. Jag menar precis som du säger att det ska vara öppet för alla och det skall finnas förutsättningar för alla. Därför borde det satsas extra på de som behöver mer hjälp dvs. nybörjarna.

Martin sa:
Jag hade sagt till liftpersonalen om det hade funnits någon där. De var upptagna med att sitta i lifthuset och lyssna på musik.

Två släpliftar brevid varandra kan lätt bemannas av EN person som hjälper gästerna med påstigning. Rullbandet mvar inte ens öppet när jag var där men det förstår jag att man inte kan prioritera.

Bra för er om ni inte behövde betala för bigairbagen men min poäng var att det var en satsning i fel riktning.

Hela anläggningen fullkomligt osar dålig service. Framförallt liften och kafeet(där de inte var direkt intresserade av kunder). Liftkortskassan tyckte jag däremot fungerade felfritt.

Tack för svaret iaf men om du har någon form av ansvarigposition så borde du nog ta ett kliv ut i backen och se hur det faktiskt går till.
Tråkigt att du fått ett dåligt intryck av våran backe.
Hoppas du vill ge backen en chans till, då du kommer att märka att det inte är så fruktansvärt här.

Hammarbybacken
Ett tips:
Hoppa BigAirbag i Hammarbybacken onsdag 17 mars kl 18.00 - 22.00.
Hoppa hur mycket du vill för 100 kronor.
Drop in.
Arrangör BigAirbag Sweden.

Tillbaka
Topp