Hamnar skruvhålen till olika bindningar på samma..

GurraGotama

Ny medlem
Har ett litet problem... mina marker 12:or(som redan var monterade med inserts) har lossnat. Behöver därför nya hål för att kunna montera om. Jag har ett par look p12 liggande som jag skulle kunna använda. Är det någon som vet om skruvarna kommer hamna på samma ställe eller om jag kan montera bindningen på samma plats fast i nya hål? Vill helst inte montera längre fram eller längre bak...

Tacksam för hjälp!

/G

Jag har inte så stor erfarenhet av bindningar, men jag skulle nog rekommendera att flytta dom nån cm.

Olika marken brukar innebara olika skruvhal annars kan man plugga igen och borra om pa samma stalle.. ga till nagon som vet, typ skidshop, sa har de nog koll pa vad som ar bast plus att de kan gora det at dig sa att det blir bra gjort, ta bara med bada bindningarna sa loser det sig!

Ska nog funka att ha de på samma markering på skidan då det är ganska stor skillnad på hålen på dessa bindningar...

//H

det funkar prima ballerina. har ett par rossignol scratch fs som jag hade look p12or på men som jag nu flyttat över till ett annat par skidor. och nu har jag satt fast ett par marker på dessa scratch och det fungerade finemang. så kör bara

Huggybear: Lägg väl märke till att det är inserts på dessa skidor och dess är relativt stora jämfört med vanliga hål så..
Men man ser ju det om man lägger bindningen på skidan och slår lätt med en syl hur nära hålen kommer varandra.

//H

jasså. tack för infon hasse! ska icke begå detta misstag igen.

SverigeTomten sa:
sätta hål i skidorna? låter dumt om du frågar mig...
Det är alltid hål för bindningarna. Fylla igen hålen om man ska flytta om/byta bindningarna.

Varför plockar du inte fram skidorna, lägger bindningara ovanpå så ser du om det funkar?
Måste vara bra mycket enklare än att fråga här och så vet du säkert om det funkar eller inte.

Om du måste göra nya hål så kan ett tips vara fylla igen de gamla..dels för att det inte ska komma in nån fukt samt att det är större chans att en skida får sprickor i sig ju fler hål det är.

Josslo: Sprickor?? Nu är jag inte med alls..

//H

Tillbaka
Topp