Händelselöst & Gulligt

• Trådstartare Trådstartare Mes
  • Start datum Start datum

Mes

Ny medlem
Händelselöst & Gulligt
Det har varit jäkligt händelselöst på utförsfronten på sistone. Visst har det gått utför med det mesta men den årligt återkommande perioden av barmark har ställt till det lite med fritidsintressena. Ok, skulle man idkar skidbalett eller luftakrobatik kanske man fick mer i utbyte av att dra till någon regning slaskhög. Men med preferens för, hälften brant, hälften bar måste man ju leta sig långt åt helvete för att få stimulans. Stuva om bland skidprylarna kan vara nyttigt så man kan Anticimex-behandla inneskorna och alla andra former av syntetmaterial som letat sig in bland prylarna. Kroppen går alldeles utmärkt att vårda under sommaren med idoga baraktivitet blandat med lite självplågeri och brottning. Inspiration kan man hämta från den blå delen av termometern men i övrigt så gäller en mix av blaskor/fotografier och ljugartävlingar.

På en av ”den Fetes” tv-kanaler snurrar det även ett program som jag tror rocksport-gänget producerar. Kikade på de i onsdags för att där kanske få lite yttre stimulans. Ok visst är det kul med grabbarna och lite handjagade kameror är aldrig fel. Men det var som en hästhoppning, man garvar mest åt misstagen. Filmrecensionerna är det bästa då det skall ballas till med solbrillor, huvudbonader och andra attiraljer. Kläm sedan ner hela skiten i en plastfåtölj i 16 gradigt Storsjövatten och det blir en hit. Att recensenten sänkte betygen för att det var för mycket tuttar i en surffilm kändes jävligt politiskt korrekt.

Ett inslag som väckte förväntningar var ju det personliga inslaget om skidåkartjejen men det blev ju mer som ett pensionärsinslag. Jag har glömt vad hon heter och känner ej henne personligt men nog var hon värd lite mer rock’n roll. När man nu skall lyfta fram en brantbrud på berget så torde det löna sig att inte köra ”historien om ditt liv” utan i stället branta till det lite. Det var så jäkla tillsoffat och gulligt att jag nästan bjöd in alla mina ”livskamrater” på kaffe.

Men va fan jag är ju ingen tv-kritiker och satt ju och glodde på burken för ibland så är det ju riktigt underhållande, kör på grabbar!

Mes

Händelselöst & Gulligt
Håller med. Kvinnoförnedring är vad det är!!! Konstigt att inga deep-powder-bruppor hänger på ditt resonemang. Hade det varit en snubbe som skulle skildras så hade det varit V8, hårdrock, brännvin och backbowlgroupies som avhandlats. Nu vart det mera som små rosa fluffiga moln alltihop. Och ingen skidåkning. Iövrigt så var det ju lite lattjo hemvideokänsla över resten. Sen så hade dom fått nåt irriterande gegg på linsen som skymde loggan på hennes goggles.

Händelselöst & Gulligt
Verkar vara svårt för en del av hankön att fatta att det finns brantåkardamer. Antingen ska de reduceras till soffgulligull, lättklädd modell i skidmonter eller pinuppa på säsongens skidor och får de åka i nån skidfilm så blir det nån kort sekvens med mjuka effektiva svängar i fin snö nånstans men sällan med lika ball redigering som grabbarnas åk...

Jaja, världen ändrar sig nog inte över en dag. Tänker iallafall pumpa puder i vinter, sno de bästa åken mitt framför de mer försiktiga pojkarna och rent ut sagt skita i att jag inte borde vare sig kunna eller gilla detta eftersom jag är tjej.

Tillbaka
Topp