Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Handgjorda skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellbergarn" data-source="post: 304518" data-attributes="member: 54206"><p>Jo men tillverkaren som gör skidorna för hand ser, känner och märker om han/hon gjort ett litet misstag medan en maskin inte gör det. Vad gäller precisionen så är skillnaden så liten att om inte den männskliga tillverkaren ser den så kommer inte heller åkaren känna av den.</p><p></p><p>Efterfrågan på dessa skidor är stor och därför priset högt med tanke på den relativt dåliga tillgången. Men jag vill påstå att efterfrågan också är stor pga tex Hendryx-skidornas, vad jag hört, mycket goda åkegenskaper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellbergarn, post: 304518, member: 54206"] Jo men tillverkaren som gör skidorna för hand ser, känner och märker om han/hon gjort ett litet misstag medan en maskin inte gör det. Vad gäller precisionen så är skillnaden så liten att om inte den männskliga tillverkaren ser den så kommer inte heller åkaren känna av den. Efterfrågan på dessa skidor är stor och därför priset högt med tanke på den relativt dåliga tillgången. Men jag vill påstå att efterfrågan också är stor pga tex Hendryx-skidornas, vad jag hört, mycket goda åkegenskaper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Handgjorda skidor
Tillbaka
Topp