Handskar vs tumvantar

Handskar vs tumvantar
Jag ska til trysil på söndag och funderar på att köpa hanskar eller vantar men vilket är bäst. Jag åker snowboard så det kan ju bli lite klumpigt med bindningarna när man har vantar.

Handskar vs tumvantar
Trefingers är grymt bra. Värmen av vantar o smidighet i närheten av handskar. Lite dyrare, lite varmare, lite bättre(?)...

Handskar vs tumvantar
Mina erfaenheter av trefingers är allt annat än positiva. Fast jag har bara testat en sorts så det finns säkert bra också. Ett tips om du bestämmer dig för trefingers är att inte köpa den variant som finns med en innervante i dun. Testade denna sort i Åre v.9 förra året och de funkade perfekt till en början. Sedan började jag att frysa och efter det var det omöjligt att få tillbaka värmen i dem. Men det var ju faktiskt en sisådär -30 den veckan och du ska åka nu. Därför skulle jag föreslå att du köper ett par handskar. Ett tips här är att du inte lägger mer än max 400 på dem för det finns inte många handskar som är värd mer än så.
Tänk dock på att det viktigaste är att du känner dig bekväm i dem så lyssna inte allt för mycket på andra utan köp ett par som passar din plånbok och det väder som råder. Sedan om det är vantar lr handskar spelar mindre roll. I mars så kan du faktiskt ta av dig vantarna när du spänner dina bindningar.

Handskar vs tumvantar
Hestra tumantar kör jag med. jag åker också planka. om man har problem att knäppa bindningarna är man antingen klen eller har man dåliga bindningar

Handskar vs tumvantar
Håller med ovanstående om att det går att knäppa bingningar med alla typer av vantar. Kanske kan va klurigt med boxnings handskar.

Tillbaka
Topp