Hänga med på premiärhelg i Tandådalen? KORT VARSEL

• Trådstartare Trådstartare MnO
  • Start datum Start datum

MnO

Aktiv medlem
Tjenare Freeriders.

Jag och en polare åker upp med en bil från Västervik, via Norrköping, Örebro, Malung osv till Tandådalen nu i eftermiddag (avfärd om två timmar ca). Vi har 1-2 platser över i bil och boende om det är någon som är sugen på att hänga på. Det är ju alltid bättre att dela bensinen på flera. Hemresa efter åkning på söndag och hemkomst till Vvik sent på kvällen mao.

Resan kostar bensin/antal personer.
Boende 100kr totalt för fre-sön per person. Liftnära i Tandådalen.
Liftkort kostar 490kr för 2 dagar just nu.

Hör av dig/er så snabbt som möjligt om intresse finnes!

Martin Ottosson
MnO
Tel: 0707 - 904168

Senast ändrad:
Inte för att vara negativ men.

Med tanke på hur varmt det är i Sälen nu och hur det ser ut på denna bilden:

tandadalen_1_live.jpg

Och hur dåligt det var i dag så tycker jag faktiskt du skall överväga om du verkligen skall upp.

Jag tänkte vara uppe i hela helgen men efter idag så insåg att det inte var så bra ens för att vara försäsongen..

Sen ser det ut som det bara skall bli varmare i helgen: Vädret

Senast ändrad:
Lite kuriosavitt som försvunnit, men det spelar väl ingen roll. Jag tror de har hyffsad volym. Kan omöjligt bli några problem på några dagar.

Det är ju oktober. Klart det ska åkas. Premiärhelgen kan vara hur dålig som helst. Jag är nöjd ändå.

Ett downräcke, en flatbox och ett mindre big air hopp är uppe, typ alla mina kompisar från FreerideG åkte dit men jag övervägde det, kanske gjorde rätt då jag hörde från någon grabb att det regnat som attan och att alla varit sjukt opepp, men vem vet, skidor är väl aldrig fel :)

Lördagen var lite regn och dimma, men idag söndag var det faktiskt kanon. Soft väder med växlande molnighet och runt 5 plus. Mjuka förhållanden med andra ord. Det var inte så mycket folk, så underlaget höll bra. Kul åkning helt enkelt.

Big Air-kicken var inte direkt liten eller?

Var där i fredags. Bluebird och minusgrader på förmiddagen men STENHÅRT i backen. Sen började det regna runt tre tiden, och då regnade det verkligen. Dock blev det hyfsat mjukt och fint i backen av regnet.

Tillbaka
Topp