Har börjat skejta igen - sjukt kul!

Claaaes

Medlem
Tjenamors,
Igår tog jag fram gamla brädan igen efter 11 års uppehåll. Fy fan vad kul det var, även om man i början mest vinglade runt som Långben efter en platta starköl. Får man bara nöta ett tag borde grejerna börja sitta igen :)

Efter 1,5 timme miniramp och street var jag så trött att jag knappt kunde stå upp, och idag har jag en överjävlig träningsvärk i benen. Man var tydligen bättre tränad förr i tiden, hehe.

Några fler här på Freeride som börjat skejta igen efter ett längre uppehåll? Kan tipsa om skateboard som en bra sommarträning för skidåkningen annars :)

Hehe känner igen det där! Har dock inte haft uppehåll på 11år, men i alla fall 4-5. Skitkul o ta ut brädan ibland o kolla om man fortfarande sätter den där kickflipen på första försöket. Om inte så är det bara att träna tills den sitter igen ;) Men sjukt roligt är det, även om man inte är Pro' ;)

Låter roligt!:P Jag har börjat fundera på om jag ska börja småglida lite bräda nu i sommar. Har ett par kompisar som testat nu lite igen efter alla dessa år, dom byggde även lite ramper på en utav deras gård. Ska ner dit i veckan och köra lite hade jag tänkt:) haha ska bli spännande och se om har lite kännsla kvar nu 40-50kg senare..

Jag! Jag fegade ur med skejt efter en krash för 4-5 år sedan men nu (eller för att vara exakt, på fredag) är jag tillbaka!

haha jag slutade skata för typ 6-7 år sen, då dom stängde ner våran lokala skatehall, men nu är jag på g igen, jag suger hårt men övning ger färdighet eller vad man brukar säga :)

Senast ändrad:
jag hade uppehåll under våren - sommaren för två år sedan. bara blev så, hade massa annat och tiden rann iväg. vid vintern tog jag upp det igen med massa skate inomhus efter att ha haft större skate sug än någonsin. Det är det längsta uppehållet jag haft, nu skatar jag minst 1 gång i veckan igen, älskar det!

De röjde undan vårat skejt ställe för att det skulle byggas parkeringsplatser (kan väl säga även att underhållet av stället var väl inte det bästa) Åkte för några veckor till Junkyard i Trollhättan. Såg skejt stället som ligger bredvid och var så jäkla sugen på att köpa en bräda och bara åka runt.

var väl typ 4 år sedan man sist stod på den.

Jag har börjat igen. Även det bara har varit 3,5 års period som jag har missat skateboard åkning.

Började förra eller förrförra året efter uppehåll på kanske 3-4 år, kör dock bara ramp men köpt ett par aggressive inlines nu som det troligtvis blir mer än ramp med.. men det är skoj!

Kul att folk tar upp åkningen igen. Jag har fortfarande träningsvärk i låren sen i lördags, haha :) Men kanske är i form igen innan Highvalley byggs i Stockholm, om det nu blir av.

Samma här! Började igen för 2 månader sen, efter 4 års uppehåll, fattar fan inte varför jag slutade köra..

Slutade skejta någon gång kring 99, men har haft kvar brädan och stått på den kanske en gång vardera sommar. Men så för tre år sedan så var det en del polare som började åka igen så då blev det att man åkte lite mer, men inte mycket mer än 8-10 ggr den sommaren.

Sen så byggde dom en liten, riktigt trevlig mini i gammelstan utan för Luleå och då väcktes intressent rejält. Så pass att jag i höstats till och med byggde min egen mini. Åker 99% bara ramp. Men det är sjukt roligt.

Bara grejen att hänga ett gäng polare vid rampen för att skejta och snacka strunt är guld.

Samma hände för mig för nån vecka sen! :) mitt uppehåll var dock betydligt mindre men ändå, nöter massa kickflips å sånna saker nu. skejt for life :D

jag har precis börjat skata nu , är ju mycket roligare än vad jag trodde! började cykla bmx förra sommaren och då hatade jag alla skatare och tyckte dom failade på allting men de blir ju så, är inte alls bra än försöker lära mig ollie klarar det ibland fast inte så högt men de är iaf en början :)

hehe känner det hela, men är inte så gammal men ett uppehåll har det allt varit.
me jag föredrar miniramp och folköl med gubbskatarna

HannesFL sa:
inlines är roligare o mer likt skidåkning :D
okej, jaha, då vet vi det...

antagligen så tycker dom som skatar att det är roligare? och jag åker skidor men tycker ändå skate är roligare så jag struntar i om det är likt eller inte :)

börjat lite trevande igen efter 6 år. sjukt pinsamt när man ser knattarna dra feta tricken och själv vinglar man omkring och blir glad för cleana ollies.

gubbkänsla vid 22

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp