Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Har Dakine Heli Pro blivit sämre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1194831" data-attributes="member: 77701"><p>Kort svar: Ja.</p><p></p><p>Jag skaffade min första Heli Pro år 2008 (the glory days of ryggplatta, utfällbart sidofack och ficka på bältet) och hade den tills det bokstavligen gick hål i botten på den, sju år senare. Enda felet på den upplagan var att öglan för diagonalfästet inte var dimensionerad för riktigt breda skidor (115 mm+).</p><p>Tyget vart genomskinligt till slut, men räknat i användningsdagar så höll den väldigt väl. :D</p><p></p><p>Skaffade en ny, och min känsla efter tre hela säsonger med ryggsäck nummer två är att Dakine resonerat som så att seriösa åkare kör med ballongryggsäck/Poacher, och Heli-serien har blivit mer av en "det funkar väl"-rygga och plockat bort en del bra detaljer, t.ex. är midjebältet inte så rejält längre, vilket är lite trist för i grund och botten är/var det typ den bästa ryggsäcken i världen för liftburet och slackcountry. (Och dessutom är designen snygg, vilket inte alltid går att säga om ryggsäckar för sportbruk.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1194831, member: 77701"] Kort svar: Ja. Jag skaffade min första Heli Pro år 2008 (the glory days of ryggplatta, utfällbart sidofack och ficka på bältet) och hade den tills det bokstavligen gick hål i botten på den, sju år senare. Enda felet på den upplagan var att öglan för diagonalfästet inte var dimensionerad för riktigt breda skidor (115 mm+). Tyget vart genomskinligt till slut, men räknat i användningsdagar så höll den väldigt väl. :D Skaffade en ny, och min känsla efter tre hela säsonger med ryggsäck nummer två är att Dakine resonerat som så att seriösa åkare kör med ballongryggsäck/Poacher, och Heli-serien har blivit mer av en "det funkar väl"-rygga och plockat bort en del bra detaljer, t.ex. är midjebältet inte så rejält längre, vilket är lite trist för i grund och botten är/var det typ den bästa ryggsäcken i världen för liftburet och slackcountry. (Och dessutom är designen snygg, vilket inte alltid går att säga om ryggsäckar för sportbruk.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Har Dakine Heli Pro blivit sämre?
Tillbaka
Topp