Har dom internetcafé i åre?

Telia (på torget) hade ett par datorer för allmänheten förra säsongen, gratis. Kan vara lite kö ibland. Det är ju inget café men gratis internet iaf.

Har för mig att det finns Wlan på och därmed också i närheten av Max också. Det är oklart om det är gratis dock.

100m från torget, ner mot sjön, ligger café Zebra som bland annat har datorer att sitta och surfa vid.

finns på telia men datorerna är jobbiga, man måste stå upp och dom är låsta till höger och vänster.

kostar dock inget.

fjällgårn har två som man kan sitta o dricka öl eller kaffe med...sen brukar det gå o koppla uppsig på icas trådlösa om man känner för det o vill sitta på sport...

Ställde samma fråga för ett tag sedan (sök ffs.. ;). Nu kan jag iaf provide:a mitt resultat av min jakt här i åre så ni slipper göra om den:

Det finns trådlöst inne på Telia, man måste dock be om lösenordet, enligt rykten så finns det trådlöst på Max också. Sidewalk express har de nere på stationen (där man inte kan använda USB-minnen vilket förstörde för mig) och det finns Homerun på Hotel renen i Duved, dock är det oklart om man får använda det om man inte bor där (testade bara från bilen utanför, gick inte att komma åt det då).

/Måns

Zebra har några datorer man får låna för en slant. det finns även trådlöst där inne nu mera. skysst ställe faktiskt. ta en kopp kaffe och surfa lite direkt efter backen!
annars är det väll telia jag vet om.

Tjena!

Finns x antal trådlösa nätverk i byn om man har bärbar..

På Broken brukar man kunna surfa om det inte är mycket folk, sen har Tottebo öppet nät, Parkvillan går också bra att sitta i baren och surfa.. Dessa ställen är ju dock krogar och då bör man iaf köpa nån öl eller två för att få sitta där..

Andra ställen som har trådlöst är Bysshuset (Där Norrmalms El ligger), Max, Bubblan m.m.

Sen finns det en dator vid hissarna på Åregården..

kneecap sa:
Tjena!

Finns x antal trådlösa nätverk i byn om man har bärbar..

På Broken brukar man kunna surfa om det inte är mycket folk, sen har Tottebo öppet nät, Parkvillan går också bra att sitta i baren och surfa.. Dessa ställen är ju dock krogar och då bör man iaf köpa nån öl eller två för att få sitta där..

Andra ställen som har trådlöst är Bysshuset (Där Norrmalms El ligger), Max, Bubblan m.m.

Sen finns det en dator vid hissarna på Åregården..
Man kan ju också göra som vissa snåljåpar gör; nämligen sitta i bilen precis utanför och surfa.

Lyfter tråden lite...

Jag kommer att flytta till Duved och måste skaffa bredband, dock finns det inga bra allternativ för fast bredband där jag ska bo, så...
Hur ser det ut nu med mobilt bredband i Åre/Duved?
Hur är teckningen och vilket abbonemang rekommenderas?

Finns det gratis trådlöst bredband på något bibliotek eller liknande?
/Patrik

Tillbaka
Topp