Har du lägenhet i Ischgl?

Newstream

Ny medlem
Ja undrar om d e någon som ska ner till Ischgl den här vintern.. O isf vad ger ni för ert boende?? E lite intresserad att veta vad priset ligger på ungefär.. Hör av dig om du vet!!!

hej!

jag vet inget om någon lägenhet, men har funderat på att åka ner till ischgl efter jul. har du något jobb och i så fall någon aning om var man kunde fixa ett sådant? har en kompis som skall ner och jobba som skidguide, men han vet inte om han har tid eller möjlighet att fixa något...det kan hända att han vet när han kommer dit någon gång i december. vet du annars något om stället. jag har aldrig varit där tidigare. vore väldigt tacksam för svar...

hälsar björn

Tjenare.. Ja vet tyvärr inte heller så mkt om varken stället lr jobb.. Ja har inte varit där tidigare.. Håller på o kollar upp lite om jobb, men har inte orkat tagit tag i det riktigt än.. Ska göra d snart!! =) Var ska din polare jobba då..? Han borde väl ha koll på var d finns fin åkning o sånt då!!?? D e ja jädroigt intresserad av att veta också.. Vi hörs!!!

hej igen!

saken är den att min polare aldrig varit nere heller så han vet inte mycket. han skall jobba för ett resebolag som tar emot turister och guida dem runt i backarna. men jag bad honom kolla läget så fort han kommer ner så vi får väl kanske veta då, men det är först i december nångång...

jag hör av mig

D låter ju rätt så bra.. Bara d att man väl redan har åkt ner själv då me.. Men d e ju alltid kul om d e fler svenskar där.. Hur fixade han sitt jobb då?? D lät ju som ett bra jobb!! Vi hörs du!

Hej. OK boende ligger på ca 7000-9000 ATS /mån/pers. (Ischgl är lite dyrare än vissa andra ställen).

Åker ner till Ischgl i vintras igen. Har lägenhet för en par månader, men den är tyvärr redan full. Undertecknad betalar 2890kr /månad/pers. så det är nog möjligt att få en förmånlig lucka utan att jobba på ort och ställe. Ifall du inte har jobb i Österrike, jobba hårt hemma och spara mera pengar redan nu så att du har råd att betala högre hyra och åka skidor hela tiden. Så gör jag, och jag lovar, det lönar sig!
-P

Aha HerrP.. D låter inte så farligt dyrt ändå.. Antar att du menade 2900 svenska kronor..?? Ja jobbar för fullt här hemma så ja tror nog ja skulle ha tillräckligt me pengar för att slippa jobba, men man vill ju åka till fler ställen så lite pengar e bra o ha kvar.. Men hu länge ska du åka ner i vinter då?? Vad räknar du me att d kommer att kosta om du inte ska jobba någonting?? Oe nsista fråga, hur fick du tag i lägenheten?? Ja letar för fullt just nu, men hittar inga =( Vi hörs!!

Suche:
Zimmermädchen
Hotel Garni Patteriol
Nr. 47
A-6561 Ischgl
Tel. +43 5444 5328
Betriebsbeschreibung: Sie gehen 5 Minuten bis zur Seilbahn, und die Schipiste führt Sie direkt vors Haus.
Stellenbeschreibung: Familienbetrieb
Gehalt: 130000.-ATS
Eintritt: 10.12.2001
Austritt: 30.04.2002

Ja, jag avsåg 2900 svenska kronor. Åker själv ner en par månader i vinter. Efter att ha betalt logi och liftkort räknar jag med en par (3 ?) tusen kronor i månaden. Ämnar inte jobba, det stör ju som sagt skidandet! Kostnaderna beror närmast på hur mycket man festar på egen bekostnad (alltså: var social, festa med turister på deras bekostnad ibland :)
-P

tack för tipset.. Var hittar du jobben nånstans?? Ja skulle helst av allt bara vilja ha ett deltidsjobb, så man slipper sabba all skidåkning.. e d möjligt tror du???

hej igen!

hur går det med ert lägehetssökande? hur många är ni? om ni hittar en lägenhet, tror ni att det finns plats för en till då?

d går inte så jättebra just nu.. Hoppas turen vänder snart!! Vi e 4 st som ska bo där.. Så om vi hittar en ngt större lägenhet så e d klart du kan få plats!! Har du letat nånting själv lr?? Om du letar så tänk på att vi e 4 som gärna vill få plats!! =) Vi hörs!!!

hej!

jag såg att du är på väg ner till ischgl med bil i början av januari. hur har det gått med boende och jobb har du fixat något? jag var på ett info tillfälle om jobb i österrike för en vecka sedan och killen där sade att det borde vara lätt att fixa jobb. om det finns plats i bilen är jag nog lite sugen

hör av dig

Tjenare..

Jodå, d verkar lösa sig d mesta för min del... Boendet e klart, åker som sagt var ner i början av januari.. Tyvärr e lägenheten redan full, men ev. har ja en plats kvar i bilen!! Om d e den som du e mest intresserad av..?? Har du också tänkt att åka då lr?? var bor du?? hör av dig...

eh...mina planer är väl inte direkt spikade, jag har några projekt på gång på andra orter också, men det är inte 100 att jag kan åka ner men jag borde veta i december nångång. jag bor i finland, men ja e nog snäll för de :) men jag skulle eventuellt vara intresserad av att åka med bil ner, men jag hör av mig vidare...när jag vet om jag kommer eller ej. tar mig dit du är och hoppar på där i såna fall...höres

hmm.. finska björnar brukar vara farliga vad jag har hört... hehe... nejdå, men gör så att du hör av dig när du vet vart du ska osså... o tills dess borde ja veta om d finns nån plats ledig lr inte... ha d bra tills dess... vi hörs!!

Tillbaka
Topp