Har du nyligen varit i Serre?

Kottwar

Ny medlem
ååhh, äntligen bokat årets resa..satt långt inne men abstinensen tog över mina ekonomiska sinne :-) Det blir Serre den 6:e april och nu är min fråga till er som nyligen kommit hem därifrån: Hur illa (bra?) är snöläget, såg att det var varmt som fn men även att det skulle komma lite mer snö i helgen, posta ett kort svar om läget eller bara om orten i övrigt. Är en trogen Val d"Iserare men tänkte testa något nytt..

"If we weren"t supposed to eat animals, they wouldn"t be made out of meat." - Homer Simpson

hej,

var nere i Serre v.10 & 11.

Den 1: Mars när jag hade min första åkdag så var det första dagen på hela säsongen som hela systemet var öppet. Åkte orörd kallpuder (100-150 cm) hela första veckan..

Andra veckan blev det lite sämre men det kom snö i slutet av veckan räddade hela veckan!

Vädret var det inte nåt fel på. vi hade sol 12 av 14 dagar. Tempen låg på mellan 20-35 C.

Har funderat själv på att åka ner igen men vet inte om jag hinner.

http://www.freeride.nu/fotografier/...1312_offpist_henrik__mandag_bra_fart_1386.jpg

Ha det så kul där nere.. Mvh Henke

Om jag hittar en dator i Serre ska jag ge dig en rapport! Åker på fredag, men sticker hem samma dag som du kommer dit. Vi hoppas på det bästa!

>Nisse, det hade jag uppskattat fett, även om det inte kommer mer snö för att du skriver...men iallafall, man kan förbereda sig mentalt :-)

>Henke, bilden såg sjukt skön ut..jag kan tänka mig något sånt..men det är kanske lite väl sent för lätt puder!

Halloj!
Kom hem idag (31mars)efter tre veckor där! Första veckan var det bra med snö och kom en hel del nytt oxå. Men, vet inte riktigt om det känns bra att säga detta men när jag åkte igår så va det typ ingen snö...sol, sol och sol i mängder. Det e ju underbart ioch för sig, men snöläget är ganska så dåligt...
Förra veckan var det supervarmt, denna som har varit var det lite "kallare", så man kan ju bara hoppas på det bästa....
Gå till det Svenska hotellet, Villie La ferme, på after ski, särskilt söndagar...
Ta hand om stället åt mig, e surt att behöva åka därifrån. För snö lr inte, så e det helt underbart!
ha det så gott-Lisa

Tack för infon Lisa!

Vi skall bo på La Ville ferme så det blir nog trevligt. Tradigt dock att är så jäkla varmt men man får väl åka på förmiddagarna och dricka bjär och sola på eftermiddagarna..

Kolla in länken oxå, det verkar dock som det skall komma lite mer snö tills vi kommer ner, :-)

Ha det gott alla skiers och tack för svaren, speciellt Nisse om han nu hittar en burk med lina..

http://www.snow-forecast.com/resorts/Serre-Chevalier.html
//

Kottwar

Tjena Kottwar!

skulle du kunna goera mig en tjaenst. om du nu bor paa Villie La ferme skulle du kunna haelsa Guiderna Elise och Mia fraan Alex (Skaane killen som vart gaest oever julen). saeg att jag beklagar att jag inte kunde ta faervael av dem och att jag hoppas att de hade en fortsatt trevlig saesong. om de behoever en saesongare naesta saesong saa kan de ju ta kontakt med mig paa Freeride.nu

Tack som fan

Alex

Ingen burk.

Okej, jag letade kanske inte superaktivt, men jag höll ögonen öppna när jag promenerade i solskenet. Som du säkert vet snöade det i torsdags. Vi hade bra åkning hela veckan tack vare vår UCPA-guide, men fredagen var i särklass. En liten språngmarsch upp på Cucumelle sen offpist hela (nästan) vägen ner till Monetier. Sista biten blev pjäxvandring och fågelsång. Men det var det värt.
Hoppas den snö som fanns kvar håller din vecka också. Med lite tur kanske det kan snöa lite mer.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp