Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har du provat Duck stance på skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bionicon" data-source="post: 276424" data-attributes="member: 14353"><p>Jag har 7grader utåtvinkling på mina fötter. Har monterat bindningarna med samma vinklar på mina Explosive och Sanouk. När man vant sig efter några dagar så är det överlägset. Korsade laggen några ggr första åken i puder, men den tendensen försvann snabbt. Är nu lättare och snabbare att komma in i sväng. Mitt tempo när det är trångt i skogen har definitivt ökat.</p><p>Jag tror inte man skall montera med större vinkel än sin naturliga fotvinkel. Det optimala är troligtvis några grader mindre.</p><p>Jag har lust att prova några grader duck på mina storslalom skidor, men har inne hittat någon platta som gör det möjligt. Någon som vet om det finns?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bionicon, post: 276424, member: 14353"] Jag har 7grader utåtvinkling på mina fötter. Har monterat bindningarna med samma vinklar på mina Explosive och Sanouk. När man vant sig efter några dagar så är det överlägset. Korsade laggen några ggr första åken i puder, men den tendensen försvann snabbt. Är nu lättare och snabbare att komma in i sväng. Mitt tempo när det är trångt i skogen har definitivt ökat. Jag tror inte man skall montera med större vinkel än sin naturliga fotvinkel. Det optimala är troligtvis några grader mindre. Jag har lust att prova några grader duck på mina storslalom skidor, men har inne hittat någon platta som gör det möjligt. Någon som vet om det finns? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har du provat Duck stance på skidor?
Tillbaka
Topp