Blackriverpaint
Medlem
Har du provat Duck stance på skidor?
Det har varit mycket snack om duck stance på sistone, men hur hur många har egentligen testat det? En enkel Ja/Nej koll!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är tydligen 6 mm på frambindningen enligt Hendyx.JockeSki sa:är detta "normal" duck stance? för mig ser den rätt extrem ut. jag skulle vilja testa duck stance med betydligt mindre vinkling.
ps. här finns intressant inforamtion om duck stance: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=52677&highlight=duck+stance
6 grader.Hasse sa:Den är tydligen 6 mm på frambindningen enligt Hendyx.JockeSki sa:är detta "normal" duck stance? för mig ser den rätt extrem ut. jag skulle vilja testa duck stance med betydligt mindre vinkling.
ps. här finns intressant inforamtion om duck stance: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=52677&highlight=duck+stance
jasså?Hasse sa:Duck på bräda suger ju fett. Men ganska oki på skidor så...
//H
^^Helt rätt!! varför krångla till det hela tiden?? +16 grader på framfoten och -5 på bakfote är de som gäller..:Dblizzy sa:Ännu en idee skidåkare tagit från brädåkare? Varför ska ni alltid ligga så mycket efter med allt?
Byt till bräda o åk med duckstance på riktigt istället..
Eller varför inte bara välja det om passar sin egen eregonomi bäst!?jona_than sa:^^Helt rätt!! varför krångla till det hela tiden?? +16 grader på framfoten och -5 på bakfote är de som gäller..:Dblizzy sa:Ännu en idee skidåkare tagit från brädåkare? Varför ska ni alltid ligga så mycket efter med allt?
Byt till bräda o åk med duckstance på riktigt istället..
Ja - det blir mindre slitningar på knäna när du har monterat bindningarna i duck. Jag har slitit av ena korsbandet och opererat ett par ggr men har fortfarande kassa knän som inte älskar skidåkning lika mycket som resten av kroppen gör. Anyways, efter en dag med duck så är de inte lika slitna som efter en dag med normal side-by-side montering. Du tänker helt rätt när du tänker att knäna står i en normal vinkel - det finns ju inte en människa som springer eller går med tårna rakt fram!! Testa själv! Och OM du står (stilla) med tårna rakt fram och böjer benen så känner du att knäna naturligt vinklar sig lite utåt. Så absolut, har du problem så är det värt att testa.Sjogras sa:har hört att det ska vara bra för folk med knäproblem? när benen står i en lite naturligare vinkel av lastas knäna mycket. Stämmer det?
Mm lite som jag misstänker också. Är ju tråkigt om det blir helt fel och man blir tvingad att borra om ett par helt nya skidor... :/MikeMike sa:Rent spontant käns duck stans med AT bindning hel snett ;-), men man får ta och prova det på ett
par gamla lagg och se hur det käns. Vi kommer att montera våra Gotama och Katana hyrskidor med
the Duke bindningen rakt. För det funkar nog bäst i det flesta lägen.
Micke