Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har du provat Duck stance på skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bionicon" data-source="post: 276612" data-attributes="member: 14353"><p>Eller varför inte bara välja det om passar sin egen eregonomi bäst!?</p><p>För mig passar +53 fram och +37 bak på pist brädorna.(canting, osäker på antal grader, men ganska mycket) +45 fram och +15 bak på puderbrädorna. (canting endast bak)</p><p>Och om sagt 6grader på puderskidor. </p><p>Skulle gärna ha pjäxor med inbyggd duck när jag åker klassiskt. I brist på det så blir det mest skatingskidor, då det blir automatiskt duckstance av åkstilen.</p><p>Har faktiskt duckstance på SPD pedalerna på mina Mtb's oxå. Och urfrästa spår bakåt i sulan för att få maximal mittmontering. Det gör att jag inte slå i hälarna i vevarna och baksvingen. Och att vadmusklerna belastas mindre vilket medför bättre uthållighet, och bättre stabilitet i stökig terräng och landningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bionicon, post: 276612, member: 14353"] Eller varför inte bara välja det om passar sin egen eregonomi bäst!? För mig passar +53 fram och +37 bak på pist brädorna.(canting, osäker på antal grader, men ganska mycket) +45 fram och +15 bak på puderbrädorna. (canting endast bak) Och om sagt 6grader på puderskidor. Skulle gärna ha pjäxor med inbyggd duck när jag åker klassiskt. I brist på det så blir det mest skatingskidor, då det blir automatiskt duckstance av åkstilen. Har faktiskt duckstance på SPD pedalerna på mina Mtb's oxå. Och urfrästa spår bakåt i sulan för att få maximal mittmontering. Det gör att jag inte slå i hälarna i vevarna och baksvingen. Och att vadmusklerna belastas mindre vilket medför bättre uthållighet, och bättre stabilitet i stökig terräng och landningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har du provat Duck stance på skidor?
Tillbaka
Topp