Har jag blivit gammal, eller är 'jibbing' trenden förbi?

8500rpm

Medlem
Här avslöjar man sin gubbighet, funderade på en sak i år...

Är trenden över med hopp, jibbande osv? För 6-7år sedan var Bräcke liften, Kungsberget och jaa vilket random ställe i Sverige fyllt med 11-19åringar som var totala gangsta wannabees, åkte skidor som krattor men en del var ganska duktiga på rails och hopp. Dock klädstilen var så cool och Compton/LA att man kände sig själv som en 60-åring :)

Idag ser man mycket färre, OCH det är gott utrymme vid varje kicker, Bräckeliften i Åre känns lika öde som på 90-talet ungefär, dvs inga speciella köer (jämförelse med 2008 när alla hängde där)

Åker dock bara ca 20-dagar skidor i året nuförtiden så kanske bara inte varit ute vid rätt tillfälle.

Den generationen åker numer puder, och de yngre kidsen idag är alldeles för curlade för att våga sig till parken för där kan man ju ramla och slå sig.

Perrrra sa:
Den generationen åker numer puder, och de yngre kidsen idag är alldeles för curlade för att våga sig till parken för där kan man ju ramla och slå sig.
Det du säger skrämmer mig men jag tror att du kan vara inne på rätt spår... tyvärr...

Håller med om det du säger!

Jag kommer ihåg när jag var 12 år gammal, lite nybörjare sådär och parkerna var alltid fullt av dessa 16 - 20 + åringar, som såg riktigt coola ut och satte härliga tricks, haha det var tider...

Men jag måste dock säga, nu är jag 25 år gammal, och jibb/park är fortfarande något som jag älskar i djupet av mitt snowboardhjärta, spenderar alltid en stor del i parken på olika tricks, hopp, osv. Minst lika mycket som jag gör i puder eller vartsomhelst,
parken är helt enkelt en annan del av snowboardåkningen som man kan utvecklas på:)

Så jag är åtminstone fortfarande där, och kommer säkert vara det tills jag helt enkelt inte kan stå på benen längre, för att jag älskar det och har för min del inget med åldern o göra:)

Annars, så dra till kanada vet ja!, har åkt mycket där och där är parkerna helt fullproppadade med snowboardåkare, där de flesta är rdessutom lite ändre unt 20 + 30 års åldern och sätter alla möjliga tricks, så trenden finns defitnitivt kvar, bara inte riktigt lycka mycket i sverige.. ;)

Känns som att antalet Snowboardåkare i sverige var generellt mer förr i tiden än nu skulle jag säga, så det handlar nog lite om att den kulturen svalnar lite.

Finns dock för min del inget härligare än en känsla att hoppa på en stor kicker och flyga några meter med en skön grab, eller känslan av att lyckas med en skön boardslide, osv:) Helt enkelt riktigt jävla roligt!

Shredda på! Ha kul, Och dra till kanada om du vill uppleva trenden igen för där kommer jibb och parkkulturen aldrig dö:)

Tillbaka
Topp