Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Har jag köpt fel skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1240268" data-attributes="member: 175247"><p>Det var synd.</p><p>Du är några cm längre och några kg tyngre än jag, så det hade inte varit några problem att köra på 177 cm. Jag kör på 170, men hade kunnat köra på 177:or också.</p><p>För det du beskriver är skidorna perfekta. </p><p>Jag skulle rekommendera dig att titta på skidor utan metallinlägg, men kategoriserade för duktiga åkare (K2 Ikonic 80 är en sådan, Ikonic 80Ti har metall). De är smidiga att svänga med även i låga farter, medan metallskidorna kräver lite mer fart för att kännas "samarbetsvilliga".</p><p>Har kört på en del metall-pistcarvers och de är för mig bäst på morgonen de första timmarna när benen känns som bäst, medan den skida jag kör på nu funkar bäst över hela dagen. Inte samma top-end, men tillräckligt bra för det mesta.</p><p>De skidor du har köpt är dock "extremare" än de metallskidor jag har kört på, och jag skulle inte vilja köra på dem även om jag är en van piståkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1240268, member: 175247"] Det var synd. Du är några cm längre och några kg tyngre än jag, så det hade inte varit några problem att köra på 177 cm. Jag kör på 170, men hade kunnat köra på 177:or också. För det du beskriver är skidorna perfekta. Jag skulle rekommendera dig att titta på skidor utan metallinlägg, men kategoriserade för duktiga åkare (K2 Ikonic 80 är en sådan, Ikonic 80Ti har metall). De är smidiga att svänga med även i låga farter, medan metallskidorna kräver lite mer fart för att kännas "samarbetsvilliga". Har kört på en del metall-pistcarvers och de är för mig bäst på morgonen de första timmarna när benen känns som bäst, medan den skida jag kör på nu funkar bäst över hela dagen. Inte samma top-end, men tillräckligt bra för det mesta. De skidor du har köpt är dock "extremare" än de metallskidor jag har kört på, och jag skulle inte vilja köra på dem även om jag är en van piståkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Har jag köpt fel skidor?
Tillbaka
Topp