Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Har jag köpt fel skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaintX" data-source="post: 1240484" data-attributes="member: 170084"><p>Anledningen till att jag inte skulle tänka tanken på ett par hårda carvingskidor är just att det är vad de är gjorda för. Hur ofta är backen du åker i (med och utan ungar) perfekt manchester hela dagen. Efter lunch är 90% av pisterna helt uppkörda/knöliga/slaskiga. Kör med Enforcer 100 och carvar utan problem på förmiddagen och leker över knölarna på eftermiddagen. Med ett par rena carving hade resten av dagen varit rökt. Dessutom vill ungarna hela tiden hålla sig i utkanten och utanför pisten för att hitta ojämnheter hopp och lekytor. Känns mycket roligare att kunna hänga på dem när det blir ruffigare och djupare. Enda anledningen till att äga rena carving skulle ev vara i alperna på någon ort med kilometerlånga fina pister som håller hela dagen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaintX, post: 1240484, member: 170084"] Anledningen till att jag inte skulle tänka tanken på ett par hårda carvingskidor är just att det är vad de är gjorda för. Hur ofta är backen du åker i (med och utan ungar) perfekt manchester hela dagen. Efter lunch är 90% av pisterna helt uppkörda/knöliga/slaskiga. Kör med Enforcer 100 och carvar utan problem på förmiddagen och leker över knölarna på eftermiddagen. Med ett par rena carving hade resten av dagen varit rökt. Dessutom vill ungarna hela tiden hålla sig i utkanten och utanför pisten för att hitta ojämnheter hopp och lekytor. Känns mycket roligare att kunna hänga på dem när det blir ruffigare och djupare. Enda anledningen till att äga rena carving skulle ev vara i alperna på någon ort med kilometerlånga fina pister som håller hela dagen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Har jag köpt fel skidor?
Tillbaka
Topp