Har ni sommarpreppat skidorna?

Heinz_p

Aktiv medlem
Var tidigare idag nere och fixade till mina skidor inför sommarvilan.

* Fyllde i det belag som just nu är utspritt över hela Norrdalsfjäll.

* Skruvade ur fjädrarna på bindningarna.

* Lade på ett rejält lager valla så det får stå o gotta sig hela sommaren.

Några fler som gjort lite service i dessa tider? Några tips på smarta grejer att styra upp?

Jag förstörde mina sista åkdagen för säsongen, knäckte dom lite och bindningen lossna. Sen köpte jag nya. Det fungerar nog

Senast ändrad:
Jag har också köpt nya pga ett knäckt par:) Inte fått dom levererade än dock.

Men, försöker hålla mina andra skidor i någorlunda skick iaf. Krävs inte så mycket arbete.

Inte så mycket, jag ska åka med min gamla Allian i vattenhopp och railsessions så jag tror inte att jag ska sköta brädan så väl som jag brukade. Har skaffat mig en Gnu nu

Bra att du påminde mig ketchup, ska bre på ett lager valla imorn och kanske lätta på trycket i bindningarna.

Gul antar jag?

Yesbox, skruvat ner bindningarna på minimum och slängt på ett rejält lager gul valla. Filat bort diverse glasfiber stickor som är aningen förargliga.

Nja, inte riktigt, får bli efter stryn och andra ev sommarresor, skruvat ner bindningarna och vallat rent belaget är däremot gjort

lagt på ett redigt lager gul valla men får sickla bort det till 2 alpes snart och alla railsessions i sommar.

om du har fjädern hårt så är den spänd vilket sliter ut den i längden...är bra att avlasta den när man inte använder dom.

Beväpnade till tänderna med belagsstav, valla och diverse tillbehör tillbringades kvällen i den lokala vallaboden modell mindre.. Med lugna favoriter på ghettoblastern, öl i handen och is i magen lagades, slipades, vallades och diggades det på hög nivå. Känns igen?? wwwwhaaaaaaat.

jag körde lite lera och grus med mina sista dagen, sen slängde jag hastigt in dom i skidboden.. gills det?

jag försöker underhålla prylarna allt eftersom de slits, slipa, valla, fylla igen belaget och allt sånt och då blir de inte så mycket jobb sista dagen

pedalmosaren sa:
Beväpnade till tänderna med belagsstav, valla och diverse tillbehör tillbringades kvällen i den lokala vallaboden modell mindre.. Med lugna favoriter på ghettoblastern, öl i handen och is i magen lagades, slipades, vallades och diggades det på hög nivå. Känns igen?? wwwwhaaaaaaat.
You know it taxaslok!

Felix, du kan vara ketchup!

Tillbaka
Topp