hård matta

hård matta
jag har köpt en studmatta på ÖoB och den är stenhård, jag har testet andra mattor i samma prisklass som inte alls är så hårda. vad kan jag göra åt sakten??

hård matta
De flesta gymnast studsmattor är hårda, det här är färstås inte en sån men skaffa bättre teknik eller be nån fet hoppa på den så blri de väl bättre, eller byt fjädrarna.

hård matta
Är det inte bättre att den är hård? Då betyder det ju fjädrarna är hårt spända vilket dom ska vara. Är den bara hård och har dålig studs? Annars är den väl inte "inhoppad" hoppa som fan med den varje dag i en vecka så lär den vara "Mjuk"

hård matta
Hoppa typ 5 st på den första gångerna så bliren lite mukare;) om inte det funka så gå tillbaka och fucka dom!

hård matta
öob er ju knappast kännda för sina kvalitets mattor men hoppa in den så kanske den blir mjukare

hård matta
Ett tips är att inte hoppa fler samtidigt för då töjs fjädrarna ut. eftersom dom flesta mattor även dom dyra (eurotramp) är byggda för en max vikt på 100kg så förstör du mer än vad du förbättrar! mitt tips är att ta bort var 3 fjäder eller nåt liknande, då sänker du max vikten för er som är lite lättare/yngre! testa dig fram tills du hittar lagom vikt. //Richard

hård matta
ProShaper sa:
Ett tips är att inte hoppa fler samtidigt för då töjs fjädrarna ut. eftersom dom flesta mattor även dom dyra (eurotramp) är byggda för en max vikt på 100kg så förstör du mer än vad du förbättrar! mitt tips är att ta bort var 3 fjäder eller nåt liknande, då sänker du max vikten för er som är lite lättare/yngre! testa dig fram tills du hittar lagom vikt. //Richard
där har du svaret!

hård matta
MIn är också fet hård men om man hoppar mk t blir den mjukare så det är bara tt gå ut och hoppa :D

hård matta
Du kanske kan ösa på med snö(när den nu kommer) så att fjädrarna töjs ut, vet inte om de skulle vara bättre då, menmen...

Hur stor är den, hur många fjärdara har den och hur många typ sömmar har den??

Du kanske kunde hitta beggat Nät på blocket eller nått?:P

hård matta
jag köpte min studsmatta från öob för typ 3 år sen och den har fortfarande sjukt trög studs jämfört med kompisars mattor, så det är nog rätt kört...

Tillbaka
Topp