Hårdhet på bindning?

Nizzon

Ny medlem
Hårdhet på bindning?
Då var det dags för bindningar och det var ju nästan svårare än att välja bräda inser jag nu.
Det stora problemet för mig är att jag inte har en aning om hur hårda/flexiga mina Blax-bindningar är i förhållande till det som finns på marknaden nu.

Mina nuvarande har en 4x4-platta i gjuten aluminium, bakkappan är rätt mjuk, böjer den lätt med en hand. Se här:
Vill inte ha någon hårdare bindning än den jag har nu men vet som sagt inte om jag har en mjuk eller hård bindning.
Brädan dom ska sitta på blir en allroundbräda och jag kör lite överallt, mest pist/offpist men det blir nog även en del hopp med den nya brädan.

Funderar mellan:
Nitro Raiden Zero (stiffness 3/6 enligt Nitro)
Nitro Raiden Blackhawk (stiffness 6/10 enligt Blue Tomato, 5/6 enligt Nitro)

Åsikter?

Senast ändrad:
Hårdhet på bindning?
Om du inte är en total park råtta så ska du inte ha snormjuka bindinngar.

Kolla på Cartel, Fluc Super Titan och dylikt. Jag lider inte alls av att ha en såpas "hård" bindning i parken dem gångerna jag är där. Om du åker lite offpist/pist med bräda blir det klockrent.

Om du bara har dessa två bindingar att välja mellan så ta blackhawk... Eller så köper du beg. Cartel alt Ride lx av mig !? billigt.

Hårdhet på bindning?
Hej
Din film på tuben visar att du har en mjuk bindning. Åker man mycket park brukar man har som tumregel att ha mjuk bindning, mer friåkning hårdare bindning. Själv skulle jag välja den hårdare av dina föreslagna Nitro, får mer kontroll över åkningen och brädan, får ner krafterna lättare i brädan när jag kör hårt

Ride on,

Hårdhet på bindning?
Ok, tack.
Har inte haft några problem med kontrollen i pisten med dom där iaf, och ibland har det känts som den mjukare kappan har räddat mig från att bryta fotleden. :)
Fast nu blir det ju en längre bräda så den kanske är bra med lite stabilare kappa.

Hårdhet på bindning?
Jag slog till på ett par Nitro Blackhawk, fick dom idag, verkar grymma!
Men ja, som vanligt när man köper saker över nätet så går det ju åt pipan.
Skorna är för breda för bindningen fram i tåna. :(

Jag har ett par Forum Team skor, storlek 10,5. (1 storlek för stor)
Bindningen jag köpte skulle passa upp till 11,5 så man trodde ju det var lugna puckar.
Så fel man hade. :(

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp