Nizzon
Ny medlem
Hårdhet på bindning?
Då var det dags för bindningar och det var ju nästan svårare än att välja bräda inser jag nu.
Det stora problemet för mig är att jag inte har en aning om hur hårda/flexiga mina Blax-bindningar är i förhållande till det som finns på marknaden nu.
Mina nuvarande har en 4x4-platta i gjuten aluminium, bakkappan är rätt mjuk, böjer den lätt med en hand. Se här:
Vill inte ha någon hårdare bindning än den jag har nu men vet som sagt inte om jag har en mjuk eller hård bindning.
Brädan dom ska sitta på blir en allroundbräda och jag kör lite överallt, mest pist/offpist men det blir nog även en del hopp med den nya brädan.
Funderar mellan:
Nitro Raiden Zero (stiffness 3/6 enligt Nitro)
Nitro Raiden Blackhawk (stiffness 6/10 enligt Blue Tomato, 5/6 enligt Nitro)
Åsikter?
Det stora problemet för mig är att jag inte har en aning om hur hårda/flexiga mina Blax-bindningar är i förhållande till det som finns på marknaden nu.
Mina nuvarande har en 4x4-platta i gjuten aluminium, bakkappan är rätt mjuk, böjer den lätt med en hand. Se här:
Brädan dom ska sitta på blir en allroundbräda och jag kör lite överallt, mest pist/offpist men det blir nog även en del hopp med den nya brädan.
Funderar mellan:
Nitro Raiden Zero (stiffness 3/6 enligt Nitro)
Nitro Raiden Blackhawk (stiffness 6/10 enligt Blue Tomato, 5/6 enligt Nitro)
Åsikter?
Senast ändrad: