Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hardside , ännu en "Hur långa skidor " - tråd.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 834127" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=87276]@manic[/USER]</p><p>För din del tror jag valet av skidlängd i första hand ska baseras på var du kommer att åka mest (och hur du vill åka). Vill du ha bra flyt och stabilitet i offpisten väljer du 174 cm, prioriterar du pist och vill ha en lite kvickare skida går du på 167 cm.</p><p></p><p>Om fokus är på offpisten är dock min personliga rekommendation att gå på en bredare och mjukare skida som tex. Sidestash, klart sämre på skär i hård pist men mycket, mycket bättre i lössnö ...</p><p></p><p></p><p> [USER=118504]@Kjelle69[/USER]</p><p>När det gäller bindningar är det kanske för tidigt att uttala sig om vaf Marker F12 egentligen presterar, men jag har inte hört/läst något negativt hitentills. Användarna verkar nöjda. Om jag inte körde Dynafit skulle Marker F12 definitivt vara mitt val.</p><p></p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 834127, member: 13863"] [USER=87276]@manic[/USER] För din del tror jag valet av skidlängd i första hand ska baseras på var du kommer att åka mest (och hur du vill åka). Vill du ha bra flyt och stabilitet i offpisten väljer du 174 cm, prioriterar du pist och vill ha en lite kvickare skida går du på 167 cm. Om fokus är på offpisten är dock min personliga rekommendation att gå på en bredare och mjukare skida som tex. Sidestash, klart sämre på skär i hård pist men mycket, mycket bättre i lössnö ... [USER=118504]@Kjelle69[/USER] När det gäller bindningar är det kanske för tidigt att uttala sig om vaf Marker F12 egentligen presterar, men jag har inte hört/läst något negativt hitentills. Användarna verkar nöjda. Om jag inte körde Dynafit skulle Marker F12 definitivt vara mitt val. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hardside , ännu en "Hur långa skidor " - tråd.
Tillbaka
Topp