Head. Bra Pjäxor ?

Head. Bra Pjäxor ?
Vet inte eller har inte hört något om dom pjäxorna som du nämner men skulle verkligen inte köpa pjäxor på nätet utan att verkligen pröva dom innan, pjäxor är en del av utrustningen som verkligen varierar från person till person vilken som passar (lester, flex osv) och du kommer känna skillnaden i din åkning om du har en pjäxa som sitter bra på din foten. Underlättar verkligen så åk till en bra "skishop" och pröva först och sen beställ om du vill komma billigare undan :P enda tipset jag kan ge i detta läge!

Head. Bra Pjäxor ?
Okej ! Tack för svar. Jag har provat dessa nämligen, men tänkte bara höra andras kommentarer om dom.
Provade dom på stadium, flex 70. kostar ca 2000 kr . Dom sa att det var lite mer nybörjar pjäxa. Men dom satt bra annars, kändes sköna, lite mjuka i framkant kanske men.. Osäker.
Något tips på vad det ska vara för flex när man åker som jag ? hopp lite då&då och mest glida..

Head. Bra Pjäxor ?
Pjäxan tillhör en av de bredare.
Du tänker väl inte köpa utan att prova.
Dessutom är inte priset jättebra.
Sportamore hittar på ett högt ord. pris och rear så det ska låta billigt.
Du kan nog hitta den i butik för lika pris, då har du ändå prövat den

Head. Bra Pjäxor ?
Jo precis den sidan är inge bra.. Absolut! Klart man provar innan, just de jag gjorde, dom finns på stadium. Där kostar dom 2000.
Tyckte dom känndes helt okej, men lite mjuka framåt.. Bra att prova flera olika, ute efter några helt dugliga.
Spelar det någon större roll hur bred pjäxan är ? Dessa är ju flex 70. kollade även ett par vector 100, de var ganska mkt hårdare..

Head. Bra Pjäxor ?
klart det spelar roll hur bred pjäxan är, men inte så avancerat (har du en bred fot så ska du ha en bred lest) alltså en bred pjäxa :)

Head. Bra Pjäxor ?
Anteee sa:
Spelar det någon större roll hur bred pjäxan är ? Dessa är ju flex 70. kollade även ett par vector 100, de var ganska mkt hårdare..
Jag har ett par Vector 100 från förra året (lite andra spännen i år har jag sett). Ganska hårda ja, men man kan variera flexet med hjälp av skruvar på baksidan, ta bort en eller båda så blir flexet mjukare. Hittills är jag grymt nöjd med dessa, känner att de kommer hänga med i min utveckling som skidåkare ett tag till utan problem.
Men som flera redan har skrivit, viktigaste är att hitta en pjäxa som passar din fot. Kolla artikeln här på Freeride om att köpa pjäxor, många bra tips där!

Tillbaka
Topp