Head Course X 07 , Ride Ex

Pettzon

Ny medlem
Hej. Det var såhär att Stadium hade utförsäljning på deras utställningvaror för detta året. Min kompis var på det och hitta en Head Course X, ny för i år. Ord pris: ca. 4000:- , Dåpris: 550:- . Han köpte också ett par Ride Ex bindningar, Ord pris: ca. 1700:-, Dåpris: 450:-
Allt ihop gick alltså på 1000:- Enligt en Snowboardexpert var brädan en "värstingbräda" vad man nu kan ta det som. Har ni några kunskaper och ställningar om brädan och bindningarna? Jag har monterat det och tycker det passar. Som jag lärt mig så är det tydligen inte alla bindningar som passar till brädor? Hur är det mellan dessa? Jag såg inget fel på hur dom passa ihop iallafall.
Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Ride EX är ersättaren till gamla LX om jag inte har fel och är riktigt bra! Ingen toecap och sånt men en helt ok styv bindning som går att åka fort med! Brädan kan jag inte uttala mig om.

Rydellen sa:
Ride EX är ersättaren till gamla LX om jag inte har fel och är riktigt bra! Ingen toecap och sånt men en helt ok styv bindning som går att åka fort med! Brädan kan jag inte uttala mig om.
Okej :) Någon mer som vet något om bindningarna eller brädan?

EDIT: Jag hitta brädan på internet och det står Stance: Bakmonterad och Directional Shape. Vad menas med detta?
Källa: http://www.stadium.se/is-bin/INTERS...art;pgid=BHZSGQyuMbFSR0IJ24PF36.x0000rjjRuYnk

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp