Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Monster 82 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 219765" data-attributes="member: 12646"><p>Jo, den testades i St:Anton förra säsongen. </p><p>(Testades efter ISPO mässan i München, vecka 5)</p><p></p><p>Men, du skriver att du tyckte att Monster88:an kändes tung.. </p><p>Nu har jag tyvärr inte testat 88:an MEN jag vill ha det till att 88:an och 82:an är "ganska lika" i känslan... </p><p>(samma konstruktion och snarlik svängradie.., 82:an är troligen något mer lättsvängd för den har lite smalare midja..) </p><p>Så med facit i hand.. Känndes 88:an "för jobbig" så kanske heller inte 82:an är det bästa valet för dig.. </p><p></p><p>Alternativen då??</p><p>Salomon är ju kända för att ha lättåkta skidor, kolla på deras hemsida.. </p><p></p><p>(Vill bara tillägga att jag själv kommer åka på ett par Monster 82:or i vinter som "enda skida" då jag inte längre "orkar" släpa med mig 2 par lagg..)</p><p></p><p>Hoppas detta (något förvirrade svar) hjälper dig vidare i sökandet på nya lagg!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 219765, member: 12646"] Jo, den testades i St:Anton förra säsongen. (Testades efter ISPO mässan i München, vecka 5) Men, du skriver att du tyckte att Monster88:an kändes tung.. Nu har jag tyvärr inte testat 88:an MEN jag vill ha det till att 88:an och 82:an är "ganska lika" i känslan... (samma konstruktion och snarlik svängradie.., 82:an är troligen något mer lättsvängd för den har lite smalare midja..) Så med facit i hand.. Känndes 88:an "för jobbig" så kanske heller inte 82:an är det bästa valet för dig.. Alternativen då?? Salomon är ju kända för att ha lättåkta skidor, kolla på deras hemsida.. (Vill bara tillägga att jag själv kommer åka på ett par Monster 82:or i vinter som "enda skida" då jag inte längre "orkar" släpa med mig 2 par lagg..) Hoppas detta (något förvirrade svar) hjälper dig vidare i sökandet på nya lagg! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Monster 82 ?
Tillbaka
Topp