Heja Volkl

j-ferner

Ny medlem
Heja Volkl
Efter att jag knäckt mina explosioner i slutet av säsongen så skickade jag dem på reklamation.. Efterssom knäckningen var så ovanlig "tydligen" (övre titanplattan spruken rakt över. i övrigt hela) så kunde inte svenska volkl avgöra, utan de skickades till tyskland där reklamation nekades... MEN som goodwill fick jag ett par nya Gotama eller nya explosivos om jag ville.. hm.. Det blev ett par Goter som jag precis har fått hem nu. Dom ser för övrigt väldigt inbjudande ut..

Det jag vill komma till är att Volkl-folket verkar vara mycket förstånde och väldigt snälla!! Alltså ett stort fett plus i kanten för er.!! Jag är så nöjdkund man kan bli!

Sen vet jag ju inte om goterna är lika grymma som explosionerna men "made in germany volkl" brukar ju va bra..

Hur är övriga tillverkare? Erfarenheter?

Heja Volkl
Har precis motsatt erfarenhet av Völkl jag...
Lämnade in mina "explosioner" i våras med sprucken limning på ena och en böjning framför bindningen på den andra.
Till saken hör att jag hade lämnat in dom 2 ggr tidigare för lagning av den spruckna limningen.
I dag fick jag reda på att dom skulle rätas ut och lagas igen istället för att ge mig nya...
Om dom sprack igen skulle jag kanske få byta.
Det blir lite svårt för mig att reklammera dom igen bara, eftersom jag skall spendera hela säsongen i Vail...
Det hade varit jävligt skönt att få starta med ett par nya skidor.

Så jag är inte allt för nöjd med Völkls service..

Skall tilläggas att det är de bästa skidor jag nånsin haft.

Tillbaka
Topp