Heli skiing i Whistler

MaciejK

Medlem
Heli skiing i Whistler
Måste lära mig redigera bättre + filma lite mer runtomkring så man har lite annat att klippa in i filmerna. Här är ett första försök dock.

Heli skiing i Whistler
Varför körde ni så ovarierade åk? Finns ju liksom ganska feta berg runt omkring, var ni tvungna att åka kortsväng på de jämna fälten?

Heli skiing i Whistler
Vi var en grupp på 6 eller om det var 8 pers och flera st hade aldrig åkt i djupare snö, är rätt så färsk på det området själv också.

Heli skiing i Whistler
MaciejK sa:
Vi var en grupp på 6 eller om det var 8 pers och flera st hade aldrig åkt i djupare snö, är rätt så färsk på det området själv också.
^This! Varför man knappt vågar lägga pengar på heliskiing. Jag tror att det enda sättet att få åka det man vill är att samla ihop ett gäng där alla vill åka samma saker och köpa plaster så man får en egen helikopter.
Jag har ingen lust att lägga massa massa pengar på att åka steril terräng.
Hoppas att TS noterar att detta är ingen kritik mot din video eller mot dig som åkare. Bara min åsikt om hur heliskiing åkning ofta ser ut om man inte bokar sin egen fågel.

Heli skiing i Whistler
PNyberg sa:
MaciejK sa:
^This! Varför man knappt vågar lägga pengar på heliskiing. Jag tror att det enda sättet att få åka det man vill är att samla ihop ett gäng där alla vill åka samma saker och köpa plaster så man får en egen helikopter.
Jag har ingen lust att lägga massa massa pengar på att åka steril terräng.
Hoppas att TS noterar att detta är ingen kritik mot din video eller mot dig som åkare. Bara min åsikt om hur heliskiing åkning ofta ser ut om man inte bokar sin egen fågel.
Tar det absolut inte som någon kritik ;-)

Visst är det så att man inte är garanterat några grymma åk och det är som du skriver lättare ifall man är en grupp som fyller en helikopter. Det fanns mer "avancerade" grupper man kunde åka med och de hade förmodligen lite "roligare" berg att åka på. För mig var den här nivån rätt bra då jag inte åkt sån här snö förut men kommer definitivt göra det igen :-)

Kommer försöka få till så mycket offpist som möjligt här hemma och i alperna under nästa år och planen är att åka till Whistler 2014 igen, ett alternativ där är att åka catskiing.

Annars kommer man åt en hel del bra åkning direkt från liftarna i Whistler.

Heli skiing i Whistler
Tjena!
Såg härligt ut:)
Jag undrar vad ni fick pröjsa för en heldag, per plats då?
Och hur ni reste dit, bodde, pris?
tack

Heli skiing i Whistler
Tjena

Tror att Helikopteråkningen kostade ca 7000:- per dag/plats vi gjorde 5 lyft.

Bokade hela resan själva och flög SAS/Air Canada Sthlm - London - Vancouver. Från Vancouver tog vi buss till Whistler. Bussen är prisvärd men vi kommer ordna annan transport nästa gång för det var rätt segt att sitta och vänta ett par timmar på att bussen skulle gå när man redan suttit på planet ganska länge.

I Whistler bodde vi på Executive - The Inn At Whistler Village i ett Studio rum
http://www.whistlerblackcomb.com/reservations/v_397/mg_1/Executive-Inn-at-Whistler-Village.detail
room2_5.jpg

Vi brukar ha rätt höga krav på hotellrum och när vi först kom in på hotellet/rummet kändes det sådär men det gick över väldigt fort och vi trivdes kanon på rummet som även hade ett litet pentry vilket är skönt så man kan fixa eget kaffe (som inte är USA/Kanada blaskigt) och även mat om man inte kände för att gå ut och äta, vi stannade i Whistler 13 nätter och är väldigt nöjda med att vi hade just det boendet som ligger nära allt.

Vi kommer ta samma boende nästa gång.

Vi hade även en skiduthyrning precis vid hotellet som hade kanonservice, de hjälpte oss med allt och lite till och det var rätt skönt att kunna byta skidor när man än ville.

Har tyvärr inte koll på vad hela resan gick på eftersom vi åkte vidare till Toronto och sedan New York så vart resan en del dyrare än vad en ren Whistler resa skulle ha blivit.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp