Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hellbents,EP Pro, Chopsticks
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 846126" data-attributes="member: 46762"><p>Vad har fått dig att smalna av ditt sikte till just dessa 3?</p><p></p><p>För i min värld finns det många mycket intressanta skapelser som är utelämnade, såsom 4frnt CRJ, Moment Night Train, Bluehouse Maestro och typ Atomic Bent Chetler.</p><p></p><p>jag har svårt att komma på någon BC-skida som skulle vara svår att dra runt i en tajt skog. Om den skida du tillslut köper upplevs som svårsväng beror det på skit i pjäxorna och inte på skidorna. Det handlar om åkposition och inte skidorna...</p><p></p><p>Halvmjuka skidor, särskilt dem de mycket tailrocker är inga stompmonster. Vill man stompa klippor framlänges är mitt tips vare sig enorm bärighet i tailen eller mjuk rocker. Är den bra att switcha i puder med, ja då är den dålig att stompa klippor med. Nu snackar vi stompning av större klippor, bara att landa med en bredare och större skida är en ganska annorlunda och angenäm känsla, så överlag lär du gilla vad du än landar med.</p><p></p><p>Frågar du mig tycker jag att du ska fokusera på en skida med mycket indragen skärning i tip och tail (vilket de tre du föreslår inte har...). Indragen skärning gör skidan mycket lugnare och det förbättrar offpistegenskaperna ganska mycket. Det är klart trevligt att ha på ett berg med mycket skare (Åre). Sedan tycker jag du skall titta på vikten, både Chopsticksen och Hellbent är tunga satar, riktigt tunga...</p><p></p><p>Btw, Hellbent har blivit styvare i år!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 846126, member: 46762"] Vad har fått dig att smalna av ditt sikte till just dessa 3? För i min värld finns det många mycket intressanta skapelser som är utelämnade, såsom 4frnt CRJ, Moment Night Train, Bluehouse Maestro och typ Atomic Bent Chetler. jag har svårt att komma på någon BC-skida som skulle vara svår att dra runt i en tajt skog. Om den skida du tillslut köper upplevs som svårsväng beror det på skit i pjäxorna och inte på skidorna. Det handlar om åkposition och inte skidorna... Halvmjuka skidor, särskilt dem de mycket tailrocker är inga stompmonster. Vill man stompa klippor framlänges är mitt tips vare sig enorm bärighet i tailen eller mjuk rocker. Är den bra att switcha i puder med, ja då är den dålig att stompa klippor med. Nu snackar vi stompning av större klippor, bara att landa med en bredare och större skida är en ganska annorlunda och angenäm känsla, så överlag lär du gilla vad du än landar med. Frågar du mig tycker jag att du ska fokusera på en skida med mycket indragen skärning i tip och tail (vilket de tre du föreslår inte har...). Indragen skärning gör skidan mycket lugnare och det förbättrar offpistegenskaperna ganska mycket. Det är klart trevligt att ha på ett berg med mycket skare (Åre). Sedan tycker jag du skall titta på vikten, både Chopsticksen och Hellbent är tunga satar, riktigt tunga... Btw, Hellbent har blivit styvare i år! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hellbents,EP Pro, Chopsticks
Tillbaka
Topp