Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hellbents,EP Pro, Chopsticks
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 846457" data-attributes="member: 29415"><p>Jag kör på ett par 178 Hellbent (jag är 195/ca 90 kg) som komplement framför allt till mina Goode Monstro 120. Tidigare körde jag Nordica Beast 12 kombinerat med Head Monster 103. Jag har även ett par K2 Coomba (för randonné). Dessutom har jag ett par dedicerade puckel- resp super-G-skidor. Nu har du mina referenser.</p><p></p><p>Ska jag åka icke-skog väljer jag Goode:n (och tidigare Monster 103:orna). Hellbenten köpte jag lite kortare för att ha som rena skogskidor och som ersättare för mina Nordica som var för smala (92? 88?). För detta ändamål fungerar de utmärkt. Flyter bra, lätt och snabba (för bredden) att svänga. Fungerar även rätt bra att åka puckel med (uppstår gärna på skråspår i skogen).</p><p></p><p>I princip är det endast vid en situation jag har lite svår att bestämma vilka skidor jag ska välja, vid vårsnö. Goode:n är inte rätt sega att få runt i svängarna om man har ett par dm smält snö att förhålla sig till på eftermiddagarna. Samtidigt är Hellbent rätt ostabila och lider av dåligt grepp (de är ju rocker) på förmiddagarna innan snön smält. Ofta tar jag med två skidor dessa dagar och låser fast det ena paret i liften.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 846457, member: 29415"] Jag kör på ett par 178 Hellbent (jag är 195/ca 90 kg) som komplement framför allt till mina Goode Monstro 120. Tidigare körde jag Nordica Beast 12 kombinerat med Head Monster 103. Jag har även ett par K2 Coomba (för randonné). Dessutom har jag ett par dedicerade puckel- resp super-G-skidor. Nu har du mina referenser. Ska jag åka icke-skog väljer jag Goode:n (och tidigare Monster 103:orna). Hellbenten köpte jag lite kortare för att ha som rena skogskidor och som ersättare för mina Nordica som var för smala (92? 88?). För detta ändamål fungerar de utmärkt. Flyter bra, lätt och snabba (för bredden) att svänga. Fungerar även rätt bra att åka puckel med (uppstår gärna på skråspår i skogen). I princip är det endast vid en situation jag har lite svår att bestämma vilka skidor jag ska välja, vid vårsnö. Goode:n är inte rätt sega att få runt i svängarna om man har ett par dm smält snö att förhålla sig till på eftermiddagarna. Samtidigt är Hellbent rätt ostabila och lider av dåligt grepp (de är ju rocker) på förmiddagarna innan snön smält. Ofta tar jag med två skidor dessa dagar och låser fast det ena paret i liften. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hellbents,EP Pro, Chopsticks
Tillbaka
Topp