Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
(Hem)-Försäkring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lill-Gnutten" data-source="post: 56947" data-attributes="member: 34967"><p>Normalt så gäller arbetsgivarens försäkring endast under arbetstid och inte när du är ledig. Alternativet är en egen försäkring. Normalt så täcker hemförsäkringen plus försäkringskassan det mesta som kan hända, varje fall om man följer gällande regler (vilket oftast innebär att hålla sig i pisten om du skadar dig i backen). </p><p>E111 gäller 30dagar i EU-land och det täcker det mesta, transport, sjukhusvistelse t.ex. Det ska även finnas något intyg man kan få från FK vid längre utladsvistelse. </p><p>Detta i kombination med hemförsäkringen täcker alltså "vanliga" olycksfall men om du tänker åka offpist måste du kolla med hemförsäkringen om den gäller. Trygg Hansas försäkring gör det. Gäller den inte så finns det tilläggsförsäkrigar som man kan teckna men dom kostar ibland ganska mycket (som du har märkt).</p><p>I Österrike finns det även en bergsräddnings försäkring som du kan teckna på plats hos just bergsräddningen. Den kostar några hundra och står för eventuell räddning i offpisten med helikopter eller annat. Är dock osäker på hur mycket mer. Men den i kombination med en hemförsäkring och motsvarande E111 bör få dig hem om så behövs.</p><p></p><p>Mitt tips till dig är dock att ha allting klart när du åker ner med försäkringsbolaget hemma så att du slipper otrevliga överraskningar när du vaknar upp på sjukhuset...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lill-Gnutten, post: 56947, member: 34967"] Normalt så gäller arbetsgivarens försäkring endast under arbetstid och inte när du är ledig. Alternativet är en egen försäkring. Normalt så täcker hemförsäkringen plus försäkringskassan det mesta som kan hända, varje fall om man följer gällande regler (vilket oftast innebär att hålla sig i pisten om du skadar dig i backen). E111 gäller 30dagar i EU-land och det täcker det mesta, transport, sjukhusvistelse t.ex. Det ska även finnas något intyg man kan få från FK vid längre utladsvistelse. Detta i kombination med hemförsäkringen täcker alltså "vanliga" olycksfall men om du tänker åka offpist måste du kolla med hemförsäkringen om den gäller. Trygg Hansas försäkring gör det. Gäller den inte så finns det tilläggsförsäkrigar som man kan teckna men dom kostar ibland ganska mycket (som du har märkt). I Österrike finns det även en bergsräddnings försäkring som du kan teckna på plats hos just bergsräddningen. Den kostar några hundra och står för eventuell räddning i offpisten med helikopter eller annat. Är dock osäker på hur mycket mer. Men den i kombination med en hemförsäkring och motsvarande E111 bör få dig hem om så behövs. Mitt tips till dig är dock att ha allting klart när du åker ner med försäkringsbolaget hemma så att du slipper otrevliga överraskningar när du vaknar upp på sjukhuset... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
(Hem)-Försäkring
Tillbaka
Topp