Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
(Hem)-Försäkring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zindy" data-source="post: 56951" data-attributes="member: 15052"><p>Har också spanat på försäkringar. </p><p>Och kommit fram till att det liksom mina tidigare säsonger kommer kosta skjortan!!</p><p>TryggHansa har en dyr men effektiv försäkring. Täcker dock inte klättring eller någon typ av flygsport, om du inte har den speciella barnförsäkringen. (som varar till 25 års dagen..)</p><p></p><p>De österrikiska bergsportförbunden står för räddningen av sina medlemmar, och har även lite olika aktiviteter att delta i, så ett medlemskap kan vara bra att ha. Men däremot kan det bli svårt att få ditt vanliga försäkringsbolag att stå för de kostnader som uppstår utöver räddningen. T ex ersättning för invaliditet, när du uppenbarligen skadat dig i ett område utanför försäkringens täckning..</p><p></p><p>Kolla in följande länkar för alpräddnings försäkring.</p><p>www.alpenverein.at</p><p>www.bergrettung.at</p><p>www.naturfreunde.at</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zindy, post: 56951, member: 15052"] Har också spanat på försäkringar. Och kommit fram till att det liksom mina tidigare säsonger kommer kosta skjortan!! TryggHansa har en dyr men effektiv försäkring. Täcker dock inte klättring eller någon typ av flygsport, om du inte har den speciella barnförsäkringen. (som varar till 25 års dagen..) De österrikiska bergsportförbunden står för räddningen av sina medlemmar, och har även lite olika aktiviteter att delta i, så ett medlemskap kan vara bra att ha. Men däremot kan det bli svårt att få ditt vanliga försäkringsbolag att stå för de kostnader som uppstår utöver räddningen. T ex ersättning för invaliditet, när du uppenbarligen skadat dig i ett område utanför försäkringens täckning.. Kolla in följande länkar för alpräddnings försäkring. www.alpenverein.at www.bergrettung.at www.naturfreunde.at [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
(Hem)-Försäkring
Tillbaka
Topp