Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det blir en besvikelse beror ju rätt mycket på vad du är ute efter. Sannolikt kommer kungsliften i Hemavan och linbanan i tärna inte ha öppnat än, vilket i princip innebär att det är två skidorter med två liftar i varje. Piståkningen är absolut helt ok och det finns en del fin skogsåkning som det inte kommer vara så hård konkurrens om vid den tiden. Toppturar du finns fantastiska möjligheter.Har inte besökt Hemavan/tärnaby sedan jag var 9 år och har bara guldkantade minnen. Men det var ju 3 decennier sedan. Ponera att man skulle ta en 5 dagar där i februari. Skulle det vara en besvikelse eller vad får jag?
Toppturar inte.. när skall man rökna att systemet är helt öppet? Sportlov?Om det blir en besvikelse beror ju rätt mycket på vad du är ute efter. Sannolikt kommer kungsliften i Hemavan och linbanan i tärna inte ha öppnat än, vilket i princip innebär att det är två skidorter med två liftar i varje. Piståkningen är absolut helt ok och det finns en del fin skogsåkning som det inte kommer vara så hård konkurrens om vid den tiden. Toppturar du finns fantastiska möjligheter.
Ja, ungefär vid Stockholms sportlov brukar de öppna upp allt, men då blir det också klart mer folk såklart.Toppturar inte.. när skall man rökna att systemet är helt öppet? Sportlov?
Du vet hur det är med minnena från de "branta" backarna i barndomen..?Har inte besökt Hemavan/tärnaby sedan jag var 9 år och har bara guldkantade minnen. Men det var ju 3 decennier sedan. Ponera att man skulle ta en 5 dagar där i februari. Skulle det vara en besvikelse eller vad får jag?
Är det certifierat?675 meters fallhöjd
Hade inte bettat pengar på att kungsliften är öppen vecka 7, i alla fall inte till toppen. Men det är fortfarande fin åkning.Har funderat på att nappa på Hemavans erbjudande med -50% på liftkort vecka 7.
Min kristallkula är tyvärr sönder
Något som vet när kungsliften öppnat dom senaste säsongerna?
skulle säga 50/50. Men nu har jag återvänt till Hemavan o ja det finns backar men hela stället e nog väldigt barnfamilj. Reser du med familjen -bra val.. enbart vuxna så e de lite väl flakt. Om du int toppturar… Tärnaby erbjuder å andra sidan bättre backar men det är litet. Kungsliften erbjuder ingen häftig åkupplevlse i pistväg. Offpisten e dock ok nybörjar vänlig o liftnäraHar funderat på att nappa på Hemavans erbjudande med -50% på liftkort vecka 7.
Min kristallkula är tyvärr sönder
Något som vet när kungsliften öppnat dom senaste säsongerna?
Ja då vet du ju vad du får. Verkar ju bli en mild vinter så lite skeptisk skulle jag vara gällande kungsliften. På 80-90 talet vill jag minnas den alltid var öppen v.9, men de var då det. Om den e öppen i februari nu får man ju nog vara beredd att tejpa facet o frysa arslet av sigTack för era svar
Väl bekant med Hemavan, dock lite senare på säsongen. Åker med egen far och mina två barn, plus att jag själv är lite av en nybörjare på telemark. Så Hemavans snällare backar passar prima.
Frågar om kungsliften främst för allmänna upplevelsens skull. Något som jag tror farsan skulle uppskatta.
Grattis! Har sett lite instainlägg under veckan o de har sett så bra ut som förutsättningarna ger! Njut ut de sista nuEfter halva veckan kommer kan jag bara konstatera att v.7 blev ett bra val.
* Så gott som allt är öppet
* Snön hade jag hoppats skulle vara lite bättre, roligare snö hittas på mindre områden om man söker
*Stått i liftkö totalt ungefär tre minuter under tre första dagarna
* Lite korta dagar, 10-16. Hursom lyckats få ihop 8-9000 fhm per dag, trots lite väntande på son och far mellan varven. Vår sista dag, lördag, lär liftarna köra 9-17.
* Solen har visat sig, ingen vind att tala om.
* Skoterledslöpning i pannlampa/månljus om kvällarna kan jag varmt rekommendera.
//Matias